تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3724383
شناسه : 3724383
تاریخ :
خدمت دولت شهید جمهور به جامعه بهزیستی/اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اقتصاد ایران: بیرجند-مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در سفر دوم رئیس جمهور شهید به خراسان جنوبی برای بهزیستی استان ۳۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت اختصاص یافت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسن شرفی صبح شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی انجام شد، اظهار کرد: شعار هفته بهزیستی سال جاری «نهضت حسینی و خدمت مردمی» است

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: در سفر دوم رئیس جمهور شهید به خراسان جنوبی بیشتر پروژه‌های عمرانی و پیگیری‌های مصوبات دور اول مد نظر بود ولی برای بهزیستی خراسان جنوبی در این سفر ۳۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت اختصاص یافت.

شرفی ادامه داد: این موضوع نشان از توجه رئیس جمهور شهید به افراد محروم و آسیب دیده بوده است.

فرد پشت نوبت مستمری نداریم

وی اظهار کرد: همه افرادی که پشت نوبت دریافت مستمری قرار داشتند امروزه وارد چرخه شده اند که این موضوع در طول یک سال و نیم گذشته رخ داده است و ادعا می‌کنیم یک نفر هم پشت نوبت مستمری نداریم.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در حال ۳۰ میلیارد تومان در طول یک ماه به جامعه هدف بهزیستی در خراسان جنوبی پرداخت می‌شود که در نشان از افزایش پرداخت مستمری نسبت به سال‌های قبل از آن دارد.

شرفی با بیان اینکه اکنون در جامعه هدف بهزیستی ۲۰ هزار و ۹۴۰ نفر معلول و هزار و ۸۰۰ زنان سرپرست خانوار هستند، ادامه داد: البته افراد در معرض آسیب داریم که موقت از خدمات ما بهره مند می‌شوند.

تحویل ۳۱۷ واحد مسکونی به جامعه هدف بهزیستی

وی با اشاره به اینکه در بخش مسکن نیز اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است، بیان کرد: در سال گذشته در سال ۱۴۰۲ تعداد ۳۱۷ واحد مسکونی تحویل جامعه هدف ما در استان شده است و در ۶۲ میلیارد تومان در این بخش اعتبار تأمین شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: ۵۰ نفر مجوز استخدام برای خراسان جنوبی در سال گذشته گرفتیم که این افراد اکنون در مرحله مصاحبه قرار دارند.

شرفی ادامه داد: آزمون استخدامی ویژه معلولین یکی از اتفاقات خاص و ویژه در خراسان جنوبی بود که در هشت دستگاه دولتی استخدام خواهند شد.

شهرام شیخانی، معاون توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی نیز در این نشست بیان کرد: افرادی جامعه هدف جامعه هدف بهزیستی که تحت پوشش بیمه سلامت هستند اگر به بهزیستی مراجعه و بیمه آنان نشان دار شود از ۷۰ درصد تخفیف خدمات توانبخشی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ هزار و ۹۴۰ نفر معلول از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند که ۴۵ درصد ساکن روستاها هستند، اظهار کرد: از این تعداد ۱۵ هزار نفر از مستمری استفاده می‌کنند.

فعالیت ۲۴ مرکز شبانه روزی مراقبت از معلولان

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی تأکید کرد: در خراسان جنوبی ۲۴ مرکز شبانه روزی برای مراقبت از معلولان فعال است و ۵۲ مرکز حرفه‌آموزی خدمت ارائه می‌دهد.

شیخانی یادآور شد: بیش از ۶۰ درصد معلولیت‌ها در خراسان جنوبی از نوع متوسط و شدید است و تمام افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید بهزیستی تحت حمایت بهزیستی هستند.

وی گفت: یک خبر خوب دیگر اینکه همه فرمانداران و شهرداران در خراسان جنوبی مشاور ویژه معلولین هستند که عزیزان می‌توانند مشکلات خود را به این مشاوران منتقل کنند.