تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3724366
شناسه : 3724366
تاریخ :
شهرستان جم برای پیشرفت نیازمند توجه ویژه به کتابخانه‌ها است اقتصاد ایران: بوشهر-فرماندار جم گفت: شهرستان جم برای رشد و پیشرفت نیاز به توجه ویژه به کتابخانه ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی هاشمی صبح شنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان جم با بیان اینکه توجه به کتاب و مطالعه باعث ایجاد شأن و شخصیت برای فرد می‌شود، اظهار کرد: در بسیاری از مناطق مردم به ویژه قشر جوان درگیر مسائلی هستند که بخاطر دوری از کتاب است و برخی از این مسائل تبدیل به تهدیدی جدی شده اند.

وی جشنواره کتابخوانی رضوی را مهم دانسته و افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی تمامی اقشار و سنین مختلف را در بر می‌گیرد و این بهانه خوبی است که ما فرزندان و دوستان خود به حضور در این جشنواره تشویق کنیم.

فرماندار جم ادامه داد: شهرستان جم دارای یک سابقه دیرینه فرهنگی است و از لحاظ ادب و معرفت در استان سرآمد است بنابراین در این بخش نیز ما می‌توانیم با برنامه ریزی درست و اصولی، توجه کشور ار به سمت این شهرستان جلب کنیم.

هاشمی افزود: شهرداری، دستگاه‌ها و ادارات مختلف باید ضمن حضور کارمندان و خانواده‌های آنها در این جشنواره، زمینه تبلیغ و ترویج آن جهت حضور حداکثری مردم در این جشنواره را فراهم کنند.

شهرستان جم برای پیشرفت نیازمند توجه ویژه به کتابخانه‌ها است

وی با بیان اینکه شهرستان جم برای رشد نیاز به توجه ویژه به کتابخانه ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی دارد، اظهار کرد: کتابخانه های عمومی اگر از سوی شهرداران مورد حمایت قرار نگیرند قطعاً نمی‌توانند در راستای رسالت خود آنچنان موفق باشند.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها باید طبق قانون حداقل نیم درصد از درآمد خود را به کتابخانه های عمومی اختصاص دهند و این کمک حداقلی است و می‌تواند بیشتر نیز باشد.