تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3724357
شناسه : 3724357
تاریخ :
بازی همستر کامبت لانه‌ای برای هکرها شد اقتصاد ایران: کاربرانی که بازی «همستر کمبت»(Hamster Kombat) تلگرام را انجام می دهند هدف کلاهبرداران آنلاین و هکرهایی قرار گرفته اند که سعی دارند از محبوبیت این بازی رایانشی سواستفاده کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تریدینگ ویو، کاربران این بازی رایانشی مبتنی بر تلگرام که یکی از بازی های موبایلی با بیشترین میزان رشد است، هدف حملات فیشینگ قرار گرفته اند. طی این حملات کلاهبرداران قربانیان را فریب می دهند و وادار به انجام فعالیت هایی می کنند که به سود خودشان است.

شرکت امنیت سایبری کسپراسکای اخیرا این حملات فیشینگ را رصد کرده است. اولگا اسویستونوا کارشناس امنیت سایبری در این باره می گوید: تیم ما مجموعه ای از کلاهبرداری ها را کشف کرده که هدف آنها کابران همستر کمبت هستند. در یکی از این کلاهبرداری ها، هکرها قربانیان را با وعده تبدیل رمزارزهایی که در بازی به دست می آورد به روبل به سمت لینک های فیشینگ هدایت می کنند. کاربران باید اطلاعات حساب کاربری تلگرام خود را در این لینک ها وارد کنند.

هنگامیکه هکرها به اطلاعات کاربر دست یابند، حمله فیشینگ انجام می دهند. این کارشناس امنیت سایبری در ادامه می گوید: هکرها پس از دستیابی به حساب های شخصی افراد، آنها را وادار به سرقت اطلاعات، اخاذی و ارسال پیام های کلاهبردارانه می کنند. چنین حملاتی در روسیه قربانیانی داشته است اما ممکن است کلاهبرداران در کشورهای دیگر نیز با همین روش کاربران را فریب دهند.

علاوه بر آن کلاهبرداران رمزارزی نیز ممکن است با فرایندهای جعلی ایردراپ کاربران را فریب دهند و آنها را به سمت لینک های جعلی بکشانند.

ایردراپ های جعلی همستر کمبت به معنای سرقت اطلاعات حیاتی کیف رمزارز کاربر است. آنها همچنین سایت های فیشینگی می سازند که مدعی فروش رمزارزهمستر با تخفیف هستند و کاربران را فریب می دهند تا اطلاعات دسترسی به کیف پول رمزارزشان را فاش کنند.

همستر کمبت یکی از محبوب ترین بازی های آنلاین است که طی ۸۱ روز ۲۳۹ میلیون کاربر را به خود جذب کرد. این بازی که فقط با کلیک های مداوم انجام می شود، روزانه ۴تا۵ میلیون کاربر جدید دارد.