تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3724353
شناسه : 3724353
تاریخ :
۶۰ خدمت مختلف در کتابخانه های عمومی انجام می‌گیرد اقتصاد ایران: بوشهر- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت: ۶۰ خدمت مختلف در کتابخانه های عمومی انجام می‌گیرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر راهب صبح شنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان جم با اشاره به ضرورت و اهمیت کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: اگر به دنبال توسعه و پیشرفت کشور و جوامع بشری هستیم حتماً باید به کتاب و کتابخوانی توجه کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر تأکید کرد: توجه به حوزه کتاب و کتابخوانی، هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری است.

وی با اشاره به برگزاری سیزدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، افزود: فرمانداری می‌تواند در این زمینه برای هر دستگاهی به ویژه دستگاه‌های فرهنگی یک نقش تعریف کند و این دستگاه‌ها در زمینه‌های تبلیغ و ترویج و جذب علاقمندان به مشارکت در این جشنواره کمک کنند.

راهب با اشاره به اهمیت بازطراحی و ایجاد فضای جدید در کتابخانه های عمومی، تصریح کرد: هم اینک ۶۰ خدمت مختلف در کتابخانه های عمومی انجام می‌گیرد و ما می‌توانیم به تناسب فضا و زیربنایی که در اختیار ما قرار می‌گیرد این خدمات را در کتابخانه ها چیدمان کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر ادامه داد: کتابخانه های عمومی باید به سمت به روز شدن پیش روند که بخش زیادی از این روز آمد سازی نیازمند تأمین اعتبارات است و بخش دیگر آن نیز بستگی به فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی کتابداران در ارائه خدمات به مراجعین دارد.

وی گفت: ما تمایل و آمادگی داریم که کتابخانه های عمومی شهرستان جم مورد بازطراحی و تعمیرات اساسی قرار گیرد و این امر نیازمند همت مسؤولان شهرستان در تأمین اعتبارات است.

۶۰ خدمت مختلف در کتابخانه های عمومی انجام می‌گیرد

راهب با بیان اینکه استان بوشهر از جمله استان‌هایی است که فاقد کتابخانه سیار است، افزود: راه اندازی کتابخانه سیار برای برخی روستاها و حاشیه شهر جم ضروری است و می‌شود از محل اعتبارات دستگاه‌های اجرایی و همچنین مسئولیت‌های اجتماعی حوزه نفت و گاز، خودرو مخصوص آن تهیه و جهت تجهیز و راه اندازی در اختیار کتابخانه های استان قرار گیرد.

در پایان این نشست از سید خلیل حسین زاده شهردار جم و حسین یاراحمدی شهردار بهارستان به دلیل همکاری و حمایت از کتابخانه های عمومی و سیاوش رضایی، خیّر دوستدار کتاب از طرف مدیر کل کتابخانه های عمومی استان و فرماندار تجلیل شد.