تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3724345
شناسه : 3724345
تاریخ :
عشق به تئاتر عامل موفقیت هنرمندان/تئاتر بیجار نیازمند حمایت اقتصاد ایران: بیجار_هنرمند عرصه تئاتر بیجار گفت: داشتن عشق و علاقه به هنر تئاتر رمز موفقیت و پیشرفت در این هنر است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

پیمان جباری از هنرمندان عرصه تئاتر شهرستان بیجار و بازیگر گروه تئاتر چرکنویس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همیشه و در هر زمانی تاکنون هنر همواره جایگاه والایی را داشته و دارد و هنرمند در نهایت با خلق اثر زیبای خود به بیان مفاهیم عمیقی می‌پردازد.

وی افزود: من از سال ۸۳ وارد عرصه تئاتر و شاخه بازیگری شدم و توانسته‌ام به عنوان بازیگر در کنار گروه حداقل ارتباط خوبی با مخاطبین خود برقرار کرده و همچنین در جشنواره‌های مختلف ملی و بین المللی برای دیار گروه افتخار آفرینی کنیم.

جباری از عشق و علاقه خود به این هنر اشاره کرد و ابراز داشت: هنر تئاتر از جمله هنرهایی است که با عشق و علاقه تمرینات فشرده و کسب دانش و مطالعه فراوان می‌توان در آن به فعالیت پرداخت.

فقدان امکانات اولیه تئاتر از مشکلات اساسی عرصه تئاتر است

هنرمند عرصه تئاتر در بیجار به مشکلات این حوزه گریزی زد و ابراز داشت: هنر تئاتر هم به مثابه سایر هنرها با مشکلاتی اساسی و بنیادینی مواجه است که می‌توان در آن به فقدان امکانات اولیه تئاتر تا نداشتن حاشیه امن مالی و حمایت‌های دولتی اشاره کرد چرا که این عوامل باعث کم شدن انگیزه‌ی هنرمندان می‌شود.

وی ادامه داد: ما همیشه جایگاه خود را در میان تماشاگران داریم و خواهیم داشت اما مسأله‌ی اصلی قرار گرفتن این هنر در حمایت‌های دولتی و بودجه‌های جاری شهرستان است چرا که سختی تمرینات و اجراها نیازمند حمایت مالی مستقیم است و با این بضاعت مالی و سخت بودن تهیه ملزومات اولیه اجرا نمی‌توان به اجرای مطلوبی دست یافت و همیشه به حداقل‌ها بسنده می‌کنیم و فقط در این میان تنها این عشق به تئاتر است که تو را به ادامه دادن ترغیب می‌کند.

هنرمند عرصه تئاتر در بیجار عنوان کرد: من سعی می‌کنم تا از هر فرصتی برای رشد و کسب تجربه و بیشتر آموختن در تئاتر استفاده کنم و خودم را ارتقا دهم.

دستیابی به عرصه‌های ملی و بین المللی از موفقیت‌های بدست آورده است

جاری ادامه داد: خوشبختانه فعالیت من در گروه توانای «چرکنویس» باعث شده تا بتوانم به موفقیت‌های خوبی در عرصه ملی و بین المللی دست پیدا کنم.

وی به بخشی از فعالیت های خود اشاره کرد و گفت: اجرای نمایش‌های «پرونده ناتمام»، «بیدینجیلی»، «رسن‌های گور»، «سوورانه»، «شاره دوور»، «پستو»، «شاکش»، «سالخوردگی و استرالیا» بخشی از فعالیت‌های من به عنوان بازیگر در این عرصه است و سعی دارم تا این روند همچنان ادامه داشته باشد.

بازیگر حوزه تئاتر به اهمیت حمایت از هنرمندان اشاره کرد و افزود: حمایت از هنرمندان تئاتر اهمیت بسیار زیادی دارد در این هنر کارگردان و حتی بازیگران با از خود مایه گذاشتن و تراشیدن خودشان، کار را به صحنه می‌آورند و در بسیاری بخش‌های تولید تئاتر باید شخصاً برای اجرای کار هزینه کنند و فقط این علاقه به تئاتر است که باعث ادامه دادن می‌شود.

جباری خاطر نشان کرد: شهرستان بیجار برای پویایی و زنده‌شدن روحیه هنری و فرهنگی نیازمند اجرای کارهای هنری است که این مهم با کمک و حمایت‌های مسئولان و پای کار بودن آنها محقق می‌شود.