تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3724335
شناسه : 3724335
تاریخ :
مس رفسنجان در لیگ بیست‌وسوم؛ اسیر بحران مالی و پرونده فساد اقتصاد ایران: بیست‌وسومین دوره لیگ برتر برای مس رفسنجان پرحاشیه گذشت، از درگیری با مشکلات مالی تا بر ملا شدن پرونده فسادی که مدیران پیشین این باشگاه در آن دست داشتند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال مس رفسنجان پس از سه فصل حضور محمد ربیعی روی نیمکت این تیم، بیست‌وسومین دوره رقابت‌های لیگ برتر را با هدایت ساکت الهامی آغاز کرد. تغییرات در کادر فنی و تعدادی از بازیکنان مس باعث شد که نیم‌فصل اول خیلی بر وفق مراد رفسنجانی‌ها پیش نرود و در پایان نیم‌فصل، درهای خروج را به سرمربی پیشین نساجی نشان دهند.

مس فصل را خیلی بد شروع کرد و شکست‌های پی در پی و ناکامی در کسب پیروزی باعث شد فضای رفسنجان علیه الهامی باشد. ناراحتی هواداران مس از نتایج این تیم موجب شد حتی الهامی در مقطعی از فصل، از سمت خود کناره‌گیری کند که با مخالفت مدیران این باشگاه و حمایت از سرمربی تیم خود، ساکت الهامی تا پایان نیم‌فصل در سمتش باقی ماند.

مس با هدایت ساکت الهامی در 15 بازی تنها موفق به کسب سه پیروزی و ثبت 15 امتیاز شد. این نتایج در نهایت باعث شد حکم اخراج الهامی صادر و محرم نویدکیا به‌عنوان سرمربی مسی‌ها در نیم‌فصل دوم انتخاب شود.

حضور نویدکیا در رفسنجان و تغییر سبک بازی مس باعث شد نگاه‌ها به این تیم تغییر کند. اوج کار مس در ابتدای حضور محرم، تقابل با استقلال و حذف این تیم از جام حذفی بود؛ نتیجه‌ای که باعث شد اعتمادبه‌نفس و انگیزه اعضای این تیم بالا برود، به حدی که پس از ناامیدی مس از کسب سهمیه آسیایی در لیگ، آنها تمام همّ و غم خود را در جام حذفی بگذارند که البته با حضور در فینال تا حدودی توانستند نتایج بد خود در لیگ را جبران کنند؛ هرچند که در فینال حذفی هم به سد محکمی مثل سپاهان برخورد کردند و دست‌شان از جام کوتاه ماند.

تیم فوتبال مس رفسنجان ,

مس رفسنجان در نیم‌فصل دوم با محرم نویدکیا تیم دیگری شده و نگاه‌ها را به خود جلب کرده بود، اما به یکباره تیم محرم با حاشیه‌های گوناگونی مواجه شد. مشکلات مالی و عدم پرداخت مطالبات اعضای تیم به یک پاشنه آشیل برای مس تبدیل شد؛ به طوری که در مقطعی از نیم‌فصل دوم موجب اعتراض شدید نویدکیا و حتی تهدید او به جدایی از جمع مسی‌ها شد. البته این پایان فصل پرماجرای رفسنجانی‌ها نبود و مسی‌ها یکی از تیم‌های لیگ برتری بودند که نتوانستند مجوز حرفه‌ای را کسب کنند.

باشگاه مس رفسنجان در ادامه راه با قرار گرفتن در متن یک حاشیه بزرگ، تمام عملکرد سه چهار ساله‌اش را تحت‌الشعاع قرار داد. افشای یکی از بزرگترین پرونده‌های فساد مالی باعث شد که همه جا و در بین همه اهالی فوتبال، صحبت از پرونده فساد مدیران گذشته مس رفسنجان مطرح باشد، فسادی که هر روز ابعاد تازه‌ای از آن رو و هر سری نام یک فرد و مدیر جدیدی برده می‌شد.

در این شرایط اما شاگردان محرم نویدکیا با کمترین تمرکز و روحیه پایین توانستند در جام حذفی یکی پس از دیگری حریفان سرسختی مانند استقلال، تراکتور و آلومینیوم را از پیش رو بردارند، اما در فینال با شکست مقابل سپاهان، پرونده حضور آنها در یک فصل فوتبالی با حاشیه‌های فراوان و ناکامی بسته شود.

انتهای پیام/