تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3724326
شناسه : 3724326
تاریخ :
بالگرد اورژانس هوایی ناجی مصدوم ۱۳ ساله شد اقتصاد ایران: بندرعباس- مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پیش بیمارستانی هرمزگان گفت: پرواز به موقع بالگرد اورژانس موجب نجات جان مصدوم تصادفی ۱۳ساله شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین قاسمی با اشاره به اینکه مصدوم ۱۳ ساله که بر اثر تصادف دچار تروماهای متعدد و کاهش سطح هوشیاری شده بود، به دلیل وخامت حال و نیاز به مراقبت‌های تخصصی، باید به سرعت به مرکز درمانی مجهزتری در بندرعباس منتقل می‌شد، اظهار کرد: در پی تماس با مرکز تریاژ تلفنی اورژانس ۱۱۵ وهماهنگی با واحد EOC و اورژانس هوایی، بلافاصله بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان شهدا بندرلنگه اعزام شد.

وی افزود: پس از انجام اقدامات اولیه درمانی و تثبیت وضعیت بیمار، وی با استفاده از بالگرد اورژانس هوایی از بیمارستان شهدا بندر لنگه به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل شد.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پیش بیمارستانی هرمزگان گفت: در طول پرواز، مراقبت‌های تخصصی توسط تکنسین‌های حاضر در بالگرد ادامه یافت و وضعیت بیمار به طور مستمر پایش می‌شد.

این مقام مسئول ابراز کرد: خوشبختانه با تلاش‌های بی‌وقفه تیم‌های اورژانس و کادر درمانی، بیمار به موقع به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل و تحت مراقبت‌های تخصصی قرار گرفت.

قاسمی در پایان ضمن قدردانی از زحمات تیم‌های اورژانس هوایی حمزه عسکری و مسعود عامری، واحد تریاژ تلفنی ۱۱۵، واحد EOC و کادر درمانی بیمارستان‌های بندرلنگه و شهید محمدی، اظهار کرد: استفاده از بالگرد اورژانس هوایی در این مورد، نقش حیاتی در نجات جان این بیمار ایفا کرد.

وی خاطر نشان کرد: این عملیات نشان‌دهنده تعهد و آمادگی کامل اورژانس پیش بیمارستانی هرمزگان برای ارائه خدمات اورژانسی در شرایط مختلف و به ویژه در مناطق دور افتاده و صعب‌العبور است، استفاده از بالگرد اورژانس هوایی می‌تواند به خصوص در مواقعی که زمان اهمیت حیاتی دارد، جان انسان‌ها را نجات دهد.