تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3724300
شناسه : 3724300
تاریخ :
آغاز طرح نهضت سلامت‌آموزی در استان اردبیل اقتصاد ایران: اردبیل_ مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل گفت: به عنوان پنجمین استان کشور و در قالب 9 کارگروه طرح نهضت سلامت‌آموزی در استان اردبیل آغاز شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، افسانه جهانی صبح شنبه در آئین افتتاحیه طرح نهضت سلامت‌آموزی در اردبیل با اشاره به اینکه اردبیل پنجمین استان در آغاز این طرح است، اظهار کرد: رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه با بررسی دقیق فرصت‌ها و آسیب‌ها در قالب ۹ کارگروه طراحی شده و هدف این رویداد حمایت از زیست‌بوم خانواده است.

وی خاطرنشان کرد: رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه با بررسی دقیق فرصت‌ها و آسیب‌ها در قالب ۹ کارگروه طراحی شده و هدف این رویداد حمایت از زیست‌بوم خانواده است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل به عنوان پنجمین استان کشور طرح نهضت سلامت‌آموزی را آغاز کرد، افزود: مدیریت و تربیت خانواده، موفقیت و مهارت خانواده، سلامت، جمعیت و نشاط خانواده، بازی و اوقات فراغت خانواده، محیط زیست و نقش خانواده، سفره و تغذیه خانواده، رسانه خانواده، مد و لباس خانواده و فرهنگ و میراث ناملموس خانواده، از کارگروه‌های این رویداد هستند.

جهانی ادامه داد: ایجاد سازوکارهای لازم برای ارتقای سلامت همه‌جانبه خانواده‌ها و دانش‌آموزان به ویژه سلامت جسم و روان آنها با استفاده از دانش نوین طب سنتی ایرانی اسلامی و با بهره‌گیری از ظرفیت مجموعه‌های مردمی سازمان‌دهی‌شده توسط بنیاد خاتم‌الاوصیا، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت آموزش‌وپرورش و طب سنتی استان از جمله اهداف اجرای طرح است.

وی تصریح کرد: سلامت و فرهنگ صحیح تغذیه و اصلاح سبک زندگی می‌تواند سبب افزایش ضریب هوشی، کاهش استرس و کاهش ناباروری باشد که این امور با همیاری کودکان و فرزندان در خانواده‌ها امکان‌پذیر است.

در پایان این مراسم تفاهمنامه همکاری بین دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل، جبهه فرهنگی خاتم‌الاوصیا، اداره‌کل آموزش و پرورش و اداره طب سنتی استان اردبیل امضا شد.