تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3724278
شناسه : 3724278
تاریخ :
لزوم مدیریت ۱۰ درصدی مصرف آب در استان مرکزی اقتصاد ایران: اراک- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان استان مرکزی گفت: برای عبور بدون تنش آبی از فصل تابستان امسال، لازم است که مردم صرفه‌جویی ۱۰ درصدی در مصرف آب داشته باشند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حشمت الله عباسی اظهار کرد: با توجه به افزایش دمای هوا به ویژه در روزهای پیش رو و افزایش مصرف آب و برق، انتظار است با تعامل، همکاری صرفه جویی همه مردم از تابستان گرم امسال که منجر به افزایش مصرف در حوزه آب و برق شده است، با موفقیت عبور کنیم.

وی تصریح کرد: کاهش بارندگی در سال‌های اخیر شرایط را محدود و مدیریت آب استان را با مشکلات مهمی در توزیع آب شرب روبرو کرده و ضروری است تا همه مردم با مدیریت صحیح در مصرف، ما را در ارائه خدمات پایدار در بخش تأمین آب و توزیع عادلانه آب یاری کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: بهار امسال بارندگی‌های خوبی داشتیم، اما به دلیل خشکسالی‌های اخیر نیاز آبی استان کامل برآورده نمی‌شود و سدها و منابع آبی همچنان وضعیت مناسبی ندارند.

عباسی بر تعامل و همکاری ویژه شهروندان در اصلاح رویه کنونی مصرف آب را از جمله مهمترین عوامل تأثیر گذار در جامعه دانست و تصریح کرد: حفاظت از منابع آب و فرهنگ استفاده بهینه از سال‌های گذشته آغاز شده که تحقق این مهم تبیین استراتژی و تعیین خط مشی است و لازمه دستیابی به این مهم حرکتی حساب شده و عمیق از سوی دستگاه‌های متولی و نگاه فراسازمانی به این امر است.

عباسی بر مقوله مدیریت عرضه و تقاضا به عنوان یک اصل مهم در مدیریت منابع آب شرب و بهره گیری از ظرفیت پساب در صنایع تاکید کرد و گفت: شرایط بارندگی و منابع موجود آب در استان مرکزی ایجاب می‌کند که به منظور تداوم ارائه خدمات مطلوب‌تر در امر آب رسانی به شهروندان در این استان، مدیریت مصرف و نهادینه کردن فرهنگ مصرف صحیح آب را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به صرفه جویی ۱۰ درصدی مصرف آب از سوی آحاد مردم، تاکید کرد: انتظار است با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در امر آموزش و اطلاع رسانی، بتوانیم گام‌های مؤثر در حوزه ارتقای فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب برداریم.