تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3724242
شناسه : 3724242
تاریخ :
دلایل اقامت تیم‌های ملی کشتی ایران خارج از دهکده المپیک پاریس اقتصاد ایران: سخنگوی فدراسیون کشتی دلایل اقامت تیم‌های آزاد و فرنگی ایران در خارج از دهکده بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را تشریح کرد و گفت: تمام شرایط برای آرامش و آسایش ملی پوشان ایران فراهم شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، شمارش معکوس برای آغاز مهمترین آوردگاه ورزش آغاز شده و ورزشکاران المپیکی در حال اعزام به پاریس محل برگزاری مسابقات المپیک ۲۰۲۴ هستند. طبق قانون کمیته بین‌المللی المپیک تمامی ورزشکاران کشورهای مختلف که به شهر بازی‌ها می‌آیند در دهکده مسابقات مستقر می‌شوند اما در چند دوره برخی از کشورها مثل آمریکا در المپیک ۲۰۱۶ ریو کاروان ورزشی‌اش را خارج از دهکده مستقر کرد.

حالا در این دوره از المپیک برای نخستین با یک رشته ورزشی از کاروان ایران خارج از دهکده مسابقات مستقر خواهد شد. تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی با تصمیم علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی خارج از دهکده بازی‌ها مستقر خواهند شد.

ابراهیم مهربان سخنگو و دبیر فدراسیون کشتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره چرایی حضور کشتی‌گیران در خارج از دهکده بازی‌ها گفت: رئیس فدراسیون کشتی از قهرمانان المپیک است که تجربه حضور در دو المپیک را هم داشته بنابراین از تمامی زوایای مرتبط با این مسابقات مطلع است. متأسفانه کشتی در ادوار المپیک به خاطر حضور در دهکده مسابقات آسیب‌های زیادی دیده و در این دوره تصمیم گرفته شد که کشتی‌گیران دور از فضای دهکده باشند تا آسیبی به آن‌ها وارد نشود.

وی ادامه داد: مسابقات کشتی در آخرین روزهای المپیک برگزار می‌شود و طبیعتاً با توجه به جوی که در آنجا حاکم است، ممکن است انگیزه کشتی‌گیران دستخوش تغییر شود، بنابراین با توجه به تجربه‌ای که از ادوار گذشته داشتیم و با وجود اینکه هزینه زیادی هم روی دست فدراسیون کشتی گذاشت اما تصمیم بر این شد که محل اقامت کشتی‌گیران خارج از دهکده بازی‌ها باشد. هتل محل استقرار کشتی‌گیران نزدیک به سالن مسابقات است و همه شرایط را برای آن‌ها فراهم کردیم که بهترین نتیجه را کسب کنند.

سخنگوی فدراسیون کشتی در مورد چگونگی رفت و آمد کشتی‌گیران به سالن مسابقات عنوان کرد: هتلی که برای کشتی‌گیران در نظر گرفته شده کنار سالن مسابقات است و همه جوانب از جمله اینکه کشتی‌گیران با راحت‌ترین شکل به سالن مسابقات بروند در نظر گرفته شده است. علاوه بر این نزدیکی سالن تمرینی کشتی‌گیران هم برای ما مهم بود و این موضوع را هم درنظر گرفتیم. مسائل مربوط به تغذیه کشتی‌گیران از ماه‌ها قبل هماهنگ شده و امیدوارم آن‌ها بتوانند بهترین نتیجه را کسب کنند و با دست پر به ایران برگردند.

مهربان همچنین در مورد زمان اعزام کشتی‌گیران فرنگی و آزاد اظهارداشت: رقابت‌های کشتی طی روزهای ۱۵ تا ۲۱ مرداد ماه برگزار می‌شود و شروع این رقابت‌ها هم با رشته فرنگی خواهد بود. بنابراین فرنگی‌کاران روز ۱۲ مردادماه به پاریس اعزام می‌شوند. در روزهای ۱۵، ۱۶، ۱۷ و ۱۸ هم مسابقات این رشته ورزشی خواهد بود. تیم ملی کشتی آزاد هم روز ۱۵ مردادماه به پاریس اعزام می‌شود و در روزهای ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ مسابقات آن‌ها برگزار خواهد شد. در واقع هر دو تیم کشتی آزاد و فرنگی سه روز زودتر به محل برگزاری مسابقات اعزام خواهند شد.