تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3724227
شناسه : 3724227
تاریخ :
خودزنی آمریکا در جنگ تجاری با چین اقتصاد ایران: تخمین زده می شود که بزرگترین شرکت‌های آمریکا به دلیل ترس از جنگ تجاری این کشور با چین بیش از ۳۳۸ میلیارد دلار از ارزش خود را از دست داده‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، با گمانه زنی‌ها درباره اقدام احتمالی واشنگتن برای افزایش محدودیت‌های صادراتی و فروش تراشه‌های هوش مصنوعی به چین، جنگ تجاری بین آمریکا و این کشور تشدید شده است.

ایالات متحده قبلاً محدودیت هایی را برای شرکت‌های چینی مانند هواوی اعمال کرده است که مانع از دریافت تراشه‌های نیمه رسانا و همچنین تجهیزات مخابراتی از تولید کنندگان آمریکایی می‌شود.

به گزارش بلومبرگ، این در حالی است که گزارش تایید نشده‌ای مبنی بر اینکه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی استفاده از یک قانون گسترده موسوم به "قانون محصول مستقیم خارجی"، برای محدود کردن بیشتر فروش تجهیزات حیاتی تراشه‌سازی به چین است.

این قانون حتی اگر محصول در یک کشور خارجی و بدون هیچ گونه منشأ آمریکایی تولید شده باشد و به خریداران در کشور ثالث بدون ورود به ایالات متحده فروخته شود، می‌تواند اعمال شود.

به این ترتیب، دولت ایالات متحده می تواند ادعا کند که این فناوری‌ها تابع مقررات اداره صادرات آمریکا (EAR) هستند.

این خبر به سهام چندین شرکت بزرگ فناوری مانند مایکروسافت آسیب رسانده است که در روز چهارشنبه با افت 1.32 درصدی مواجه شد و به 443.55 دلار (405.69 یورو) رسید.

اپل نیز در روز چهارشنبه با افت 2.53 درصدی به 228.88 دلار رسید و سهام پرکت اِنویدیا Nvidia با افت 6.62 درصدی به 117.99 دلار رسید.

تخمین زده می شود که بزرگترین شرکت‌های آمریکا به دلیل ترس از جنگ تجاری بیش از 338 میلیارد دلار ارزش خود را از دست داده‌اند.

اخیراً ایالات متحده مجوزهای صادراتی شرکت هایی مانند اینتل و کوالکام را لغو کرده است. این اقدام به منظور محدود کردن دسترسی چین به تجهیزات و فناوری هوش مصنوعی که به طور بالقوه می‌تواند برای اهداف نظامی استفاده شود، انجام شده است.

در اقدامی مشابه، ایالات متحده همچنین تامین کنندگان آمریکایی را از فروش و صادرات تراشه و تجهیزات مخابراتی به هواوی محدود کرده است.

انتهای پیام/