تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3724197
شناسه : 3724197
تاریخ :
پیش‌بینی سیلابی شدن مسیل‌ها و وزش باد شدید در آذربایجان شرقی اقتصاد ایران: تبریز-رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از پیش‌بینی سیلابی شدن مسیل‌ها و وزش باد شدید در استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد امیدفر، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در این بازه زمانی گذر امواج تراز میانی جو و شرایط فصلی و محلی موجب افزایش ابر، وزش باد گاهی به نسبت شدید، غرش آذرخش و در برخی نواحی بروز مه می‌شود.

وی با بیان اینکه این وضعیت بیشتر نیمه شمالی و شرقی استان را دربر می‌گیرد، اظهار کرد: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده، این سامانه بارشی از عصر یکشنبه به تدریج از جو استان خارج می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به شدت بارش‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و برخورد آذرخش وجود دارد بر این اساس عدم اتراق در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لایروبی و مسیرگشایی مسیل‌ها، لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی و احتیاط در ترددهای جاده‌ای ضروری است.

امیدفر، با اشاره به احتمال رخداد تندبادهای لحظه‌ای، سقوط یا پرتاب اجسام، خسارت به سازه‌های سبک و در برخی نواحی خیزش یا نفوذ گرد و خاک، ادامه داد: مردم نسبت به محکم کردن سازه‌های سبک اقدام کرده و از پارک خودروها در کنار درختان فرسوده خودداری کنند.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته آذرشهر با دمای ۳۵ درجه و تیکمه داش با ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در خنک‌ترین زمان به ۱۹.۵ و در گرم‌ترین زمان به ۳۰.۵ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید.