تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3724164
شناسه : 3724164
تاریخ :
«برخورد نزدیک» روی سِن/ وقتی اوباما از بایدن قطع امید کرد! اقتصاد ایران: روزنامه نیویورک‌تایمز گزارشی درباره «وحشت» رئیس جمهور اسبق آمریکا از درماندگی و گیجی رئیس جمهور کنونی این کشور در جریان یک گردهمایی در ماه ژوئن منتشر کرده است!

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته است که رفتار عجیب و گیج و گنگی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در جریان یک گردهمایی جمع‌آوری پول برای کارزار انتخاباتی‌اش در ماه ژوئن، باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق و چهره پرنفوذ حزب دموکرات که در آن گردهمایی حضور داشت را به شدت شوکه کرد!

در این مراسم که جیمی کیمل، مجری سرشناس آمریکایی در لس‌آنجلس میزبان آن بود، صحنه‌ای شکل گرفت که خیلی زود به سوژه فضای مجازی بدل شد و در آن اینطور به نظر رسید که اوباما، بایدن را که به نظر «هنگ» کرده بود را به پایین سِن هدایت می‌کند!

هر چند در آن برهه کاخ سفید با رد این موضوع مدعی شد که بایدن در آن لحظه برای تشویق شدن مکث کرده است! به گفته یکی از مشاوران اسبق اوباما که نخواست نامش فاش شود، رئیس جمهور اسبق آمریکا از اینکه بایدن «چقدر پیر و فرتوت و گنگ» شده، به شدت تعجب کرده بود.

این گزارش همچنین به نقل از افراد نزدیک به بایدن، نوشته رئیس جمهور آمریکا که هم‌اکنون در اقامتگاهش در «دلاور» در حال سپری کردن دوران نقاهت پس از ابتلا به کووید-۱۹ است، از شدت حملات متعدد به وی و توانایی‌اش برای تداوم حضور در کاخ سفید، به شدت ناراحت و افسرده است!

به نوشته تایمز، بایدن بیش از همه از این بابت ناراحت است که اوباما به کمکش نیامده و این ناراحتی تا حدی در تلاش اوباما برای منصرف کردن بایدن از نامزدی در انتخابات ۲۰۱۶ و باز کردن فضا برای هیلاری کلینتون، ریشه دارد.

البته، تایمز مدعی است که بایدن باور دارد که اوباما پشت پرده موجی است که در حزب دموکرات برای منصرف کردن وی از نامزد این حزب به‌راه افتاده است. گزارش‌های پراکنده از ابراز نگرانی اوباما درباره توانایی بایدن جهت شکست دادن دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر حکایت دارد.

با این حال، در پشت صحنه بایدن در حال سبک و سنگین کردن نمود بیرونی خروجش از رقابت با ترامپ است اما ستاد انتخاباتی او دیروز تاکید کرد که رئیس جمهور آمریکا تا آخر می‌ماند.

پس از نخستین مناظره انتخاباتی ترامپ و بایدن، عملکرد رئیس جمهور آمریکا به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و بسیاری از قانونگذاران دموکرات و حامیان مالی این حزب خواستار کناره‌گیری بایدن شده‌اند.