تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3724162
شناسه : 3724162
تاریخ :
فرانک چامیزو دوباره المپیک را از دست داد؟ اقتصاد ایران: بعد از دعوتنامه IOC برای ماگومدحبیب کادی‌ماگمادوف بلاروسی، آیا سهمیه فرانک چامیزوی ایتالیایی برای حضور در المپیک باطل خواهد شد؟

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بعد از آنکه اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرد طبق اعلام کمیته بین‌المللی المپیک تعدادی از کشتی‌گیران روس و بلاروسی با وجود کسب سهمیه، از شرکت در المپیک محروم شده‌اند، تصمیم گرفت که سهمیه نایب‌قهرمان وزن 74 کیلوگرم المپیک قبلی به کشتی‌گیر کوبایی‌الاصل تیم ملی ایتالیا تعلق پیدا کند.

بنابراین فرانک چامیزو جایگزین ماگومدحبیب کادی‌ماگمادوف بلاروسی شد، درحالیکه چامیزو کسب سهمیه المپیک را از مسابقات گزینشی اروپایی در باکو، به دلیل اشتباه فاحش داوران که به تایید UWW هم رسیده بود، از دست داد و پس از آن نتوانست در استانبول و آخرین مسابقه گزینشی المپیک که جهانی بود، سهمیه بگیرد.

حالا که درخبرها آمده IOC طی نامه‌ای به ماگومدحبیب کادی‌ماگمادوف اعلام کرده می‌تواند در المپیک 2024 پاریس کشتی بگیرد، این سوال مطرح است که این بازگشت به معنای گرفتن سهمیه فرانک چامیزوست؟ چراکه پیش از این اتحادیه جهانی اعلام کرده بود در همه اوزان کشتی آزاد بازی‌های المپیک 16 کشتی‌گیر حضور دارند، جز وزن 74 کیلوگرم که به دلیل دادن سهمیه به ایمان مهدوی از تیم پناهندگان، رقابت‌های این وزن با 17 کشتی‌گیر برگزار می‌شود.

بنابراین یا سهمیه فرانک چامیزو از او گرفته خواهد شد و یا اینکه رقابت‌های وزن 74 کیلوگرم با 18 کشتی‌گیر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/