تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3724151
شناسه : 3724151
تاریخ :
۲۹ هزار بیمار در مشهد زیر پوشش برنامه پرستار پیگیر قرار گرفتند اقتصاد ایران: مشهد- مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۲۹ هزار و ۴۲۸ بیمار از خدمات برنامه پرستار پیگیر (سامانه فالوآپ) بهره مند شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد صادقی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۲۹ هزار و ۴۲۸ بیمار از خدمات برنامه پرستار پیگیر (سامانه فالوآپ) بهرمند شدند تا از مراجعات مکرر آنها به مراکز درمانی جلوگیری شود و روند درمان بیماران نیز به شکل مدون و علمی پیگیری شود.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن ۴۹ کلینیک پرستاری آموزش سلامت دارای بالاترین رتبه تعداد کلینیک در سطح کشور است که در این کلینیک‌ها پرستاران پیگیر وظیفه فالواپ بیماران را به عهده دارند، خاطرنشان کرد: تعداد ۱۶۷ پرستار تحت عنوان پرستار پیگیر در اجرای این برنامه مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه ۱۱۷۴ بیمار مبتلا به chf، از خدمات فالوآپ استفاده کردند که این افراد ۷.۸۹ درصد بیماران را تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: ۹۱۱ نفر از بیماران مبتلا به copd که ۹.۶۶ درصد و ۴۸۸ نفر از بیماران cva که ۱.۵۴ درصد بیماران هستند از خدمات پیگیرانه پرستاران بهره بردند.

صادقی با بیان اینکه ۹۹۵ بیمار مبتلا به دیابت که ۴.۷۷ بیماران را تشکیل می‌دهد و ۲۹۲ بیمار مبتلا به امپوتاسیون که ۷۶ درصد این بیماران است پس از دوره درمان در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی از حمایت و راهنمایی پرستاران در سامانه فالو آپ استفاده می‌کردند، اظهار کرد: هزار و ۶۸۹ بیمار مبتلا به سرطان که ۴.۷۸ درصد بیماران هستند بعد از اعمال جراحی و پیگیری فرآیند درمان بیمارستانی در سامانه فالوآپ تحت حمایت قرار گرفتند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ۱۵۹ نفر بیمار مبتلا به سوختگی که ۷.۹۵ درصد و هزار و ۲۰۵ فشار خون که ۵.۸۴ درصد و ۸۶۸ بیمار مبتلا به سکته قلبی که ۳.۸۴ درصد آنها را تشکیل می‌دهند از جمله بیماران تحت پوشش سامانه فالوآپ بود، اظهار کرد: هزار و ۶۳۱ بیمار مبتلا به اختلالات روان پزشکی که ۷۷ درصد بیماران را تشکیل می‌دهد توسط پرستاران فالو آپ مراحل درمان آنها پیگیری شده است.

وی بیان کرد: ۶۳۱ بیمار مبتلا به نارسایی مزمن کلیه که ۲.۵۴ درصد را تشکیل می‌دهد از خدمات پیگیرانه پرستاری بهره بردند علاوه بر این در سایر بیماری‌ها نیز ۱۹ هزار و ۳۸۵ نفر بعد از دریافت خدمات بیمارستانی برای پیگیری مراحل بعدی درمان در منزل از خدمات سامانه فالوآپ استفاده کردند.