تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3724118
شناسه : 3724118
تاریخ :
هشدار نسبت به گسترش بیماری فلج اطفال در نوار غزه اقتصاد ایران: سازمان بهداشت جهانی نسبت به اوضاع وخامت بار انسانی در نوار غزه و گسترش بیماری‌های مختلف در این باریکه هشدار داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه فلسطین الیوم، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که سیستم بهداشتی در نوار غزه نابود شده است و همگان شاهد آوارگی پی در پی ساکنان این باریکه در سایه نبود امکانات پزشکی و کمبود آب هستند.

این نهاد بین المللی اضافه کرد: نبود سیستم فاضلاب مناسب در نوار غزه باعث افزایش خطر ابتلا به امراضی مانند فلج اطفال شده که می‌توان با واکسیناسیون جلوی گسترش آنها را گرفت.

پیش از این حسام ابوصفیه رئیس بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه اعلام کرده بود: رژیم صهیونیستی در سایه جلوگیری از ورود تجهیزات و واکسن‌های لازم برای واکسیناسیون و همچنین بحران فاضلاب به شیوع عمدی ویروس فلج اطفال دست می‌زند.

ابوصفیه تصریح کرد: رژیم اشغالگر عامدانه آب آشامیدنی و غذاهای سالم و تمیز را وارد نمی‌کند که این مساله فضا و محیطی مناسب برای انتشار این ویروس ایجاد کرده است. رژیم اشغالگر کودکان نوار غزه را از ۴ مورد واکسیناسیون دوره‌ای محروم کرده است، در حالی که ویروس فلج اطفال افراد زیر پنج سال را مبتلا می‌کند و دوره نهفتگی آن تا ۳۵ روز است.