تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3724095
شناسه : 3724095
تاریخ :
گزینه‌های پیشنهادی کابینه باید توانمند باشند اقتصاد ایران: نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس‌جمهور باید در انتخاب اعضای کابینه از تمام توان و ظرفیت‌های مدیریتی کشور و نیروهای انسانی استفاده کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت‌الاسلام حسنعلی اخلاقی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه مهم‌ترین کار دولت در آغاز فعالیتش انتخاب اعضای کابینه است، گفت: گزینه‌های پیشنهادی کابینه باید توانمند باشند و بتوانند اقدامات لازم را برای رفع مشکلات کشور انجام دهند.

وی بیان کرد: واقعیت آن است که رئیس‌جمهور از لحظه‌ای که انتخاب می‌شود، رئیس‌جمهور همه و کل کشور ایران است و اختصاص به یک جناح و طیف خاص چه از نظر سیاسی و قومیتی ندارد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جا دارد از دیدگاه اولیه‌ای که رئیس‌جمهور اعلام و تاکید کرد که در انتخاب کابینه حتماً فراجناحی عمل خواهد کرد و تاکیدش بر تقویت وفاق ملی است، تقدیر و تشکر کنیم.

اخلاقی تصریح کرد: اعضای کارگروه انتخاب گزینه‌های وزارتخانه‌های دولت چهاردهم نیز باید نگاه فراجناحی داشته باشند و از نقطه نظرات کارشناسان نیز استفاده کنند و تاکیدشان بر تقویت وفاق ملی باشد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: البته در نهایت رئیس‌جمهور است که تصمیم می‌گیرد چه افرادی را به عنوان گزینه‌های پیشنهادی کابینه چهاردهم به مجلس شورای اسلامی معرفی کند.

وی متذکر شد: پزشکیان بارها بر فراجناحی بودن، استفاده از کارشناسان و تقویت وفاق ملی به عنوان ویژگی‌های دولت خود تاکید کرده است که این موارد کاملاً قابل دفاع است و به نظر می‌رسد که این نگاه به توفیق رئیس‌جمهور در معرفی اعضای کابینه کمک خواهد کرد.

اخلاقی تاکید کرد: رئیس‌جمهور باید در انتخاب اعضای کابینه از تمام توان و ظرفیت‌های مدیریتی کشور و نیروهای انسانی استفاده کند. هم امیدوارم و هم توقع ما آن است که کارگروه‌های انتخاب گزینه‌های وزارتخانه‌ها نیز به این سه اصلی که رئیس‌جمهور درباره ویژگی‌های دولت خود مطرح کرده است، پایبند باشند و در پیشنهاد افراد این موارد را لحاظ کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نکته مهم دیگر آن است که اعضای کابینه مانند انگشتان یک دست هستند که باید به صورت هماهنگ بتوانند در کنار یکدیگر کار کنند.

وی متذکر شد: اگرچه هر کدام از وزارتخانه‌ها نقش خاصی را ایفا می‌کنند، اما همه در کنار هم قطعات یک پازل هستند، لذا باید بتوانند با یکدیگر همکاری کنند و مانند نخ تسبیح باشند.

اخلاقی گفت: رئیس‌جمهور نیز باید بتواند هم افزایی را بین افراد کابینه به خصوص در حوزه مسائل اقتصادی به وجود آورد، این در حالی است که در برخی از دولت‌های قبل این هم‌افزایی را کمتر دیدیم. امیدواریم که شاهد هماهنگی دولتمردان به ویژه تیم اقتصادی دولت چهاردهم با یکدیگر باشیم.