تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3723990
شناسه : 3723990
تاریخ :
آلمان به دنبال حضور بیشتر در فضا برای تقویت ارتش اقتصاد ایران: وزیر دفاع آلمان بر اهمیت راهبردی فضا برای توانایی دفاعی ارتش آلمان تاکید کرده و خواستار حضور بیشتر و قدرتمندانه تر در فضا شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع فدرال آلمان بر اهمیت راهبردی فضا برای توانایی دفاعی ارتش این کشور تأکید کرد و خواستار حضور بیشتر در فضا شد.

وی تاکید کرد: ما به کنترل نظامی برای عملیات ماهواره‌ای نیاز داریم و باید خودمان را به صورت گسترده تر و قوی تر در فضا قرار دهیم.

به گفته وی بسیاری از مردم هنوز از اهمیت فرماندهی فضایی برای ارتش آگاه نیستند. وزیر دفاع آلمان تاکید کرد: صرفا باید تشخیص دهیم که فضا یک بعد استراتژیک است و باید زودتر خود را با آن مشغول کنیم. در اینجا مسئله امنیت داده ها و امنیت ماهواره ای و بلکه دفاع در برابر حملات مطرح است.

فرماندهی فضایی ارتش آلمان که به تازگی در سال 2021 تأسیس شده است، مسئول برنامه ریزی و اجرای عملیات فضایی است. این وظایف شامل حفاظت و نظارت بر ماهواره ها و همچنین رصد زباله های فضایی خطرناک است.

پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان از روز چهارشنبه از مکان های منتخب ارتش آلمان در سراسر این کشور بازدید کرده است. به گفته وزارت دفاع آلمان وی در سفر تابستانی خود می‌خواهد از توانایی‌های نیروها مطلع شود و از آمادگی عملیاتی آنها برداشت مستقیمی پیدا کند.

آلمان برای اجرایی شدن تهدیدهای روسیه آماده می شود

روزنامه "فرانکفورتر روند شای" آلمان هم در مطلبی نوشت: نگرانی از اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می تواند یکی از تهدیدهای متعدد خود علیه غرب را عملی کند در حال افزایش است. مدت هاست که مشخص شده است که کشورهای ناتو با استراتژی های مختلف خود را برای سناریوی حمله از مسکو آماده می کنند.

بنا بر این گزارش، ارتش آلمان همچنین در حال برنامه ریزی برای حمله اضطراری به جناح شرقی ناتو است. "برنامه عملیات آلمان" یا به اختصار OPLAN DEU نشان می دهد که چگونه می توان در صورت تشدید تنش، نیروها را در سریع ترین زمان ممکن به شرق آورد.

مواضع تهدید آمیز پوتین علیه غرب در ماه های اخیر به طور فزاینده ای افزایش پیدا کرده است. به عنوان مثال، رئیس جمهور روسیه تهدید کرده که اگر نیروهای اوکراینی از سلاح هایی از غرب برای حمله به خاک روسیه استفاده کنند به اهدافی در بریتانیا حمله خواهد کرد.

پس از بحث تسلیحات غربی در نشست سران ناتو، کرملین هشدار داد که در پاسخ، پایتخت های اروپایی را هدف قرار خواهد داد. در صورت وقوع چنین سناریوهایی، طرح‌های اضطراری از طرف ناتو اجرایی خواهند شد. یکی از آنها طرح مخفی OPLAN DEU ارتش آلمان است.

اشپیگل ابتدا در مورد این طرح عملیاتی گزارش داد و نوشت که آمادگی ها برای درگیری احتمالی در حال تشدید است. در صورت تشدید تنش در جناح شرقی، 800000 سرباز و حدود 200000 خودرو باید از بنادر دریای شمال در هلند، بلژیک و آلمان در مدت زمان بسیار کوتاهی به شرق آورده شوند.

سخنگوی فرماندهی منطقه ای ارتش آلمان در برلین به نیوزویک گفت که طرح مخفی OPLAN DEU وجود دارد و "به طور مستمر در حال پردازش و به روز رسانی است." هدف این است که در صورت وخامت اوضاع امنیتی، به سرعت نیروهای بزرگ ناتو به جناح شرقی ائتلاف منتقل شوند. سخنگوی فرماندهی ارتش آلمان توضیح داد که این یک "عنصر مرکزی بازدارندگی متعارف" است.

به گزارش نیوزویک، یک سند توجیهی از OPLAN DEU می گوید که جنگ اوکراین "عمیقاً ساختار امنیتی اروپا را متزلزل کرده" و آلمان را مجبور کرده است قابلیت دفاعی و توانایی خود را برای انجام تعهدات خود به ائتلاف تغییر دهد. وزیر دفاع آلمان بارها خواسته های مشابهی را مطرح کرده است. وی هشدار می دهد که ارتش آلمان در صورت وقوع جنگ به اندازه کافی مجهز نیست.

به نوشته اشپیگل، اتوبان A2 در آلمان و پل های آن می توانند در صورت جنگ با روسیه یک هدف واقع بینانه باشند. با این حال، بوندسوهر احتمالاً مسیرهای دیگری را نیز برنامه ریزی کرده است که نیروهای ناتو می توانند در صورت تشدید تنش در A2 از آنها استفاده کنند. سخنگوی ارتش آلمان به پورتال آمریکایی نیوزویک گفت: این برنامه‌ریزی نه تنها یک بزرگراه را به عنوان محور حرکت از طریق آلمان، بلکه بسیاری از بزرگراه‌ها و جاده‌های فدرال دیگر را نیز در نظر می‌گیرد. محور غرب به شرق A2 تنها یکی از این مسیرهاست.

ارتش آلمان البته نخواست این مسئله را تأیید کند که آیا این طرح واقعاً انتقال 800000 سرباز و حدود 200000 وسیله نقلیه را از طریق آلمان در نظر می گیرد یا خیر.

سخنگوی ارتش آلمان در این باره اعلام کرد: به دلایل امنیتی، ما نمی‌توانیم جزئیاتی را ارائه کنیم و بنابراین نمی‌توانیم ارقام ذکر شده در مقاله را تأیید کنیم، با این حال، این واقع بینانه است که بازیگران مخالف می‌توانند اقداماتی را برای جلوگیری یا کند کردن تحرکات ناتو انجام دهند.

انتهای پیام/