تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3723973
شناسه : 3723973
تاریخ :
کنترل مرزی با فرانسه به مناسبت المپیک در دستور کار آلمان اقتصاد ایران: وزارت کشور آلمان اعلام کرد که به دلیل برگزاری مسابقات المپیک تابستانی در پاریس از روز شنبه کنترل های مرزی با فرانسه در دستور کار قرار می گیرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "پاسایر نویه پرسه"، در طول مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا، کنترل مرزهای سخت گیرانه تری در تمام مرزهای داخلی آلمان وجود داشت. اکنون ترتیب جدیدی برای بازی های المپیک و پارالمپیک از طرف دولت فدرال آلمان برای این منظور داده شده است.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از روز شنبه کنترل های موقت مرزی در مرز آلمان با فرانسه برقرار می شود. به دلیل بازی های المپیک و پارالمپیک آتی در پاریس، نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان دستور کنترل مرزهای داخلی در مرز زمینی آلمان و حمل و نقل هوایی به فرانسه را صادر کرد و همچنین این موضوع را در سطح اتحادیه اروپا گزارش داد. سخنگوی این وزارتخانه گفت که این اقدامات از 20 جولای تا 30 سپتامبر اعمال خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: ما می خواهیم با همکاری نزدیک با مقامات فرانسوی بالاترین سطح امنیتی را تضمین کنیم. گام‌های آلمان برای همراهی با اقدامات امنیتی فرانسه در نظر گرفته شده و هماهنگی های لازم از نزدیک انجام شده است.

اعلام شده است که این بررسی‌های مربوط به این رویداد ورزشی به منظور شناسایی مجرمان و تهدیدات احتمالی که در آن سوی مرزها در مراحل اولیه فعالیت می‌کنند و اقدامات لازم پلیس مرزی انجام می شود.

به گفته وزارت کشور آلمان این اقدامات نباید به طور کلی انجام شوند، بلکه باید بسته به موقعیت، مبتنی بر ریسک و تا حد امکان هدفمند انجام شوند. وزارت کشور آلمان در عین حال تاکید کرد که تاثیر این گونه اقدامات بر مناطق مرزی، ساکنان آن، مسافران مرزی، اقتصاد و تجارت باید تا حد امکان کم شود.

در روز جمعه کنترل های موقت دستور داده شده در تمام مرزهای داخلی آلمان برای مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا پایان می یابد. در مرزهای داخلی شنگن با دانمارک، هلند، بلژیک و لوکزامبورگ، از شنبه به جای کنترل مرزی، جستجوی مخفی با بررسی‌های هدفمند در مناطق مرزی انجام می شود؛ مدتی هم هست که کنترل ها در مرزهای زمینی با اتریش، سوئیس، جمهوری چک و لهستان ادامه دارد. هدف در اینجا محدود کردن مهاجرت های غیرقانونی و مبارزه با قاچاق است. این کنترل ها تا 15 دسامبر برای سوئیس، جمهوری چک و لهستان و 11 نوامبر برای اتریش ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/