تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3723969
شناسه : 3723969
تاریخ :
باید از پدیده شوم تقدم رابطه‌ها بر ضابطه‌ها جلوگیری شود اقتصاد ایران: همدان-امام جمعه همدان گفت: باید از پدیده شوم سیاسی تقدم رابطه‌ها بر ضابطه‌ها و تقدم حزب بازی بر شایستگی پرهیز شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه همدان اظهار کرد: مسئولی که اهل تقوا است، بنایش خدمت به مردم است.

وی افزود: تفاوت امام حسین (ع) با متدینین آن دوران در این بود که حضرت معتقد بودند عبادت خدا بدون اجتناب از طاغوت تکمیل نمی‌شود

شعبانی بیان کرد: سیدالشهدا (ع) معتقد بودند در برابر طغیان‌گر باید مقاومت کرد و جامعه ایمانی نباید به طاغوت تمایل پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه افراد به ظاهر متدین در آن دوران به امام حسین (ع) می‌گفتند حضرت نباید وارد سیاست شود، گفت: رئیس جمهور منتخب در انتخاب کابینه از انتخاب افراد با وابستگی حزبی و جناحی پرهیز کند.

شعبانی با بیان اینکه همان طور که صبحت از وفاق مطرح شده، امیدواریم در عمل نیز این مهم را شاهد باشیم، افزود: کسی که کار بلد و متخصص است، مستحق پذیرش مسئولیت است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه کارآمدی و امین بودن شاخصه‌هایی است که در اسلام مطرح شده، اظهار کرد: ملاک و شاخص در انتخاب نیرو همان است که حضرت امیر (ع) فرمودند نه برخی مسائل مطرح شده است.

وی با بیان اینکه این توصیه امام علی (ع) است که در انتخاب نیرو شفاعت و توصیه را قبول نکن مگر در مورد افراد امین و کارآمد، گفت: باید از پدیده شوم سیاسی تقدم رابطه‌ها بر ضابطه‌ها و تقدم حزب بازی بر شایستگی پرهیز شود.

شعبانی با بیان اینکه مسئول باید امین، نسبت به جان، مال، فرهنگ و اعتقادات مردم باشد، افزود: باور مسئول باید این باشد که میز مسئولیت، امانت در نزد او برای خدمت به مردم است.

وی ادامه داد: در انتخاب افراد باید به گذشته او نگاه کرد، سطح زندگی و میزان باورهای او به آرمان‌ها و اعتقادات مورد توجه باشد.

شعبانی با اشاره به اینکه بنای شورای نگهبان عمل به قانون است، تصریح کرد: امروز یاد نکردن از مسلمان غزه بی‌انصافی است. چگونه می‌شود امروز گفت "لعن الله یزید" و به فکر مردم غزه نبود

وی با بیان اینکه رعایت حرمت و شئون هیئت‌ها در عین وسعت نگاه، لازم است، گفت: همه باید در مجلس امام حسین (ع) شرکت کنند، اما هنجارهای الهی و احترام عزاداری امام حسین (ع) نیز باید رعایت شود.

شعبانی اضافه کرد: متولیان و هیئت‌ها برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای عاشورا و این ایام داشته باشند، به نحوی که مردم بتوانند عزاداری کنند.