تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3723967
شناسه : 3723967
تاریخ :
طالبان: وحدت و همبستگی اهل تشیع و تسنن بی‌نظیر است اقتصاد ایران: مشاور وزیر خارجه حکومت طالبان با اشاره به خنثی شدن طرح‌های ایجاد تفرقه گفت که وحدت و همبستگی اهل تشیع و تسنن در افغانستان بی‌نظیر است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذاکر جلالی» مشاور وزیر خارجه حکومت طالبان اظهار داشت: اهل تشیع و تسنن در افغانستان در طول تاریخ زندگی مسالمت آمیز داشته‌اند و وحدت و همبستگی آنها بی‌نظیر است.

وی افزود در جنگ‌های داخلی افغانستان دست‌های پیدا و پنهان برای افروختن آتش جنگ مذهبی تلاش کردند اما این دسیسه‌ها راه به جایی نبرد.

جلالی گفت در شرایط کنونی نیز برخی جریان‌های برای دامن زدن به تنش مذهبی در افغانستان تلاش می‌کنند اما به جایی نخواهد رسید.

مشاور وزیر خارجه حکومت طالبان در ادامه اضافه کرد تامین امنیت ایام محرم و به ویژه عاشورا نشان داد که دسیسه‌ها راه به جایی نخواهند برد و خنثی شدند.

پیش‌تر، «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان نیز گفته بود گروه تروریستی داعش از یک سال قبل برای حمله در ایام محرم به ویژه عاشورا برنامه‌ریزی کرده بود اما با تلاش نیروهای امنیتی خنثی شد.

وی همچنین بیان کرده بود تامین امنیت ایام محرم نشان داد که حکومت افغانستان به همه شهروندان اهل تشیع و تسنن نگاه و توجه یکسان دارد.

انتهای پیام/.