تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3723962
شناسه : 3723962
تاریخ :
مخالفت آمریکا تاثیری در گسترش روابط افغانستان و جهان ندارد اقتصاد ایران: معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان تاکید کرد که باوجود مخالفت آمریکا روابط افغانستان و کشورهای جهان درحال گسترش است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «مولوی عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان گفت: بسیاری از کشورهای جهان واقعیت افغانستان را درک کرده‌اند و اکنون با افغانستان درحال تعامل هستند.

وی در دیدار با شماری از کارشناسان و مسئولان رسانه‌ای اظهار داشت: باوجود مخالفت آمریکا، روابط افغانستان با کشورهای جهان درحال گسترش است.

عبدالکبیر همچنین خاطرنشان کرد که هیئت امارت اسلامی در نشست دوحه از نمایندگان کشورها خواست تا واقعیت‌های افغانستان را از نزدیک دنبال کنند.

معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان افزود: برخی از کشورها که طی سال‌های اخیر به افغانستان آمده‌اند با درک واقعیت با امارت اسلامی در تعامل شده‌اند.

در این نشست برخی از شرکت کنندگان نیز با تأکید به تحصیل همه اقشار مردم در افغانستان اظهار داشتند که امارت اسلامی ساختار سیاسی را در چارچوب قانونی اساسی جای دهد.

«امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان نیز چندی قبل در دیدار با مقامات وزارت خارجه افغانستان گفته بود: خواستار روابط مثبت با کشورهای همسایه، منطقه و جهان هستیم.

وی با اشاره به سفر هیئت‌های مختلف به کابل نیز تاکید کرده بود که تعامل میان افغانستان و جامعه جهانی افزایش یافته است.

انتهای پیام/