تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3723959
شناسه : 3723959
تاریخ :
ابراز نگرانی آلمان درباره فروش بالای نفت روسیه با وجود تحریم اقتصاد ایران: صدر اعظم آلمان ضمن ابراز نگرانی درباره فروش بالای نفت روسیه از طریق خرید نفتکش های قدیمی و با وجود تحریم های غرب، این روند را خطرناک دانسته و از تلاش های برلین برای مقابله با این مسئله خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، غرب در جریان جنگ اوکراین نفت روسیه را تحریم کرده است. در این میان کرملین در حال افزایش صادرات به بازارهای کشورهای دوست است. برای این منظور، مسکو یکی از بزرگترین ناوگان به اصطلاح سایه جهان را با تانکرهای قدیمی ساخته است.

پس از نشست جامعه سیاسی اروپا، اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان اعلام کرد که مبارزه با نفتکش های قدیمی را که روسیه برای صادرات نفت خود از آن استفاده می‌کند، تشدید خواهد کرد. او گفت: روسیه در تلاش است تا نفت صادر کند و جنگ علیه اوکراین را با استفاده از نفتکش‌های نسبتا قدیمی که در بازار جهانی تهیه می‌کند، تامین مالی کند.

وی افزود: این فروشندگان حالت خطرناکی برای امنیت کشتیرانی و البته دریاها و محیط زیست ما هستند. اتحادیه اروپا قبلاً به این موضوع با تحریم پاسخ داده است.

شولتز تاکید کرد که می خواهد با تشکیل یک ائتلاف جهانی با این مسئله مبارزه کند.

روسیه بازیگر مهمی در بازارهای جهانی به ویژه در تولید دیزل است. اتحادیه اروپا سال گذشته واردات فرآورده های نفتی از روسیه را ممنوع کرد. اما در عین حال، کشورهایی مانند ترکیه و برزیل به میزان قابل توجهی دیزل بیشتری از این کشور خریداری کرده اند. بر اساس اطلاعات رسمی، صادرات نفت روسیه به هند و چین نیز افزایش یافته است.

سال گذشته، در جریان تحریم های غرب، روسیه صادرات نفت خود به هند را 22 برابر کرد. به گزارش خبرگزاری اینترفاکس، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه در نشست وزارت انرژی در مسکو در پایان ماه مارس گفت: اکثر منابع انرژی ما به بازارهای دیگر - به بازارهای کشورهای دوست منحرف شده است. بر این اساس، هند به بزرگترین خریدار نفت روسیه تبدیل شده است.

نواک ادامه داد: هند مهمترین بازار است و امروز هند یکی از شرکای کلیدی ما در بخش انرژی است. به گفته وی، روسیه در سال گذشته 90 میلیون تن نفت به هند تحویل داده است. این معادل 40 درصد نفت هند است.

دهلی نو موضعی عمل گرایانه در قبال جنگ اوکراین اتخاذ می کند. هند خواستار راه حل دیپلماتیک برای این جنگ است، اما آن را محکوم نکرده و از مشارکت در تحریم ها هم جلوگیری می کند. برعکس از آنجایی که نفت روسیه به دلیل تحریم های غرب ارزان است، هند مواد خام را به مقدار زیاد از این کشور خریداری می‌کند.

این مقام روسی تاکید کرد: با این حال، برای اینکه بتوانیم صادرات انرژی را که تاکنون به سمت اروپا هدایت شده، منحرف کنیم ظاهراً اقدامات بیشتری ضروری است.

نواک خواستار گسترش ناوگان نفتکش های خود شد. روسیه چندین پروژه را آغاز کرده و در حال حاضر مقادیر زیادی گاز مایع به چین، به عنوان مثال، از شبه جزیره یامال قطب شمال ارسال می کند. با این حال، این پروژه ها نیازمند سرمایه گذاری های میلیاردی و تلاش زیادی است که هر دو به دلیل تحریم ها برای روسیه مشکل ایجاد می کنند.

"اولاف شولتز"، صدراعظم آلمان در بخش دیگری از سخنانش درخواست "ولودیمیر زلنسکی"، رئیس‌جمهور اوکراین از متحدان غربی‌اش برای استفاده از سلاح‌های وارداتی از غرب برای سرنگونی موشک‌ها و پهپادهای روسیه بر فراز خاک اوکراین را رد کرد.

 

انتهای پیام/