تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3723912
شناسه : 3723912
تاریخ :
عمل به گفتمان انقلاب اسلامی و عاشورایی در دولت جدید موردتوجه باشد اقتصاد ایران: ری- امام جمعه موقت شهرستان ری گفت: عمل به گفتمان انقلاب اسلامی و عاشورایی در دولت جدید موردتوجه باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابراهیمی در خطبه نماز جمعه این هفته ری با اشاره به ایام سوگواری سیدالشهدا افزود: وظایف منبریان و سخنرانان تبیین واقعیت جریان عاشوراست هدف حسین بن علی بدست آوردن سلطنت و بدست آوردن پست ومقام دنیایی نیست قیام حسین برای قدرت طلبی و رقابت نیست. درگفتمان حسینی قدرت طلبی هیچ جایگاهی ندارد گفتمان انقلاب اسلامی نیز گفتمان حسین ابن علی (ع) ست و قدرت طلبی در آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: امام حسین تنها برای احیای دین جان داد و عزادار امام‌حسین باید بداند که هدفش باید همانند سیدالشهدا زنده کردن دین باید باشد.

ابراهیمی به حضور مردم در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری پرداختند و افزودند: در این انتخابات ۵۵ میلیون رأی درصندوق رفت و امت حق خودررا ادارکردند اما کسب قدرت اینجا معنارندارد و رفتارهای رقابتی باید به هنجارهای رفاقتی تبدیل گردد. همچنان که رقبای انتخاباتی به دیدار رئیس جمهور منتخب رفتند و این می‌شود مصداق گفتمان حسینی.

امام جمعه موقت شهرستان ری با اشاره به ارسال پیام رئیس جمهور منتخب مردم به سید حسن نصرالله خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی و مردم ایران تا پایان کار و پیروزی مسلمانان علیه صهیونیست‌های غاصب کنار مردم غزه خواهند ماند.

وی بیان کرد: ایران اسلامی نمی‌تواند ببیند ۳۸۰۰۰ مردم و زن و کودک بی پناه اند شهید شدند وملت ما نمی‌تواند به این مسئله بی تفاوت باشند.

خطیب موقت نماز جمعه ری تصریح کرد: رئیس جمهور شهید ما الگوی خوبی بود و حتماً باید وزرا و معاونین و مسئولین در همه رده‌ها از کسانی باشند که به گفتمان انقلاب اسلامی و عاشورایی عمل کنند یکی از مواردی که گفتمان را زنده نگه می‌دارد همین گفتمان شهداست که درهفته جاری مراسم گرامیداشت ۱۲۰۰۰ شهید استان تهران در حرم مطهر امام خمینی ره برگزار می‌گردد.