تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3723911
شناسه : 3723911
تاریخ :
لزوم اختصاص بودجه لازم به کمیته فرهنگی ستاد اربعین اقتصاد ایران: ایلام-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام بر لزوم اختصاص بودجه لازم به کمیته فرهنگی ستاد اربعین تاکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار کرد: ایلام این افتخار را دارد که میزبان زائران امام حسین (ع) است.

وی تصریح کرد: در آستانه اربعین از همه مسئولانی که در ستاد اربعین تلاش کرده‌اند و از مردم خوب استان که در قالب موکب‌ها برای زائرین خادمی کردند، قدردانی می‌شود.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه اربعین یک نهضت فرهنگی، معنوی و بصیرتی است، گفت: لازم است که معرفت زوار نسبت به فلسفه تاسوعا، عاشورا، اربعین و نهضت حسینی افزایش یابد تا زیارت بامعرفت انجام شود، و معرفت‌افزایی رکن اصلی کنگره اربعین است و مطالبه متولیان فرهنگی استان این است که ستاد اربعین برای فعالیت‌های فرهنگی اربعین بودجه‌ای تخصیص دهد.

وی با تاکید بر اختصاص بودجه لازم به کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی، افزود: امیدوارم که هم در ستاد مرکزی اربعین هم در استان، درصدی از بودجه اربعین برای زیارت بامعرفت و فعالیت‌های فرهنگی تخصیص داده شود.

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اینکه بیشترین تردد زائرین امام حسین (ع) در ایام اربعین و در طول سال از مرز مهران انجام می‌شود، افزود: این امر، هم افتخار معنوی برای استان و هم فرصت اقتصادی برای بهره‌مند شدن مردم است، شکر شایسته‌ی این فرصت این است که زمینه تسهیل تردد زائران امام حسین (ع) در طول سال فراهم شود، اگر چنانچه در تسهیل تردد و رفت‌وآمد زائران کوتاهی شود این فرصتی که امام حسین (ع) در اختیار استان گذاشته است از دست خواهد رفت

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه اربعین یک فرصت طلایی برای مردم استان است، خاطرنشان کرد: مردم استان همواره به زوار اربعین حسینی خدمات رسانی کرده‌اند، در خانه خود اسکان داده و پذیرایی کرده‌اند، نباید اجازه داد که نقش مردم در اسکان و ارائه خدمات به زوار کاهش پیدا کند و لازم است که ستاد اربعین زمینه نقش‌آفرینی مردم را برای مشارکت در تکریم زائران و پذیرایی از آن‌ها بیشتر فراهم کند.

وی با تاکید بر اینکه باید از این گذشته درس و تجربه آموخت، تصریح کرد: دشمن بداند که عاشورای سال ۶۱ هجری قمری با امروز متفاوت است، آن روز قدرت تبلیغاتی دشمن توانست یاران طرفدار حق را به اقلیت برساند اما امروز دشمن و شگردهای آن برای ما شناخته‌شده است و اگر خدای ناخواسته عاشورایی بخواهد در ایران تکرار شود این دشمنان ما هستند که به مسلخ خواهند رفت.

امام جمعه ایلام گفت: امروزه آن‌چه در جامعه جهانی می‌گذرد تاریخ ننگی را برای بشریت باقی خواهد گذاشت، قتل‌عام کودکان، مادران و زنان بی‌دفاع توسط آمریکا و اسرائیل اتفاق می‌افتد و از حقوق بشر حرفی نیست، ده‌ها هزار انسان بی‌گناه به جرم این‌که در سرزمین خود با حداقل امکانات زندگی می‌کنند کشته می‌شوند و نظام استکباری از قاتلان آن‌ها حمایت می‌کند و سلاح کشتار جمعی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.