تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3723910
شناسه : 3723910
تاریخ :
احترام به والدین از مهمترین آموزه‌های اخلاقی دین اسلام است اقتصاد ایران: دیواندره_امام جمعه شهرستان دیواندره گفت: احترام به والدین و نیکی کردن به آنان، از مهمترین آموزه‌های اخلاقی دین اسلام و از مؤثرترین عبادات در کسب رضای خداوند است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا جلال مرادی در خطبه‌های نماز جمعه شهر دیواندره با تسلیت ایام حزن و اندوه شهادت حضرت امام حسین (ع) اظهار کرد: جایگاه اهل بیت کرام (ص) در نزد اهل سنت به ویژه ما شوافع و اشاعره جایگاه ویژه ای است.

وی افزود: امام شافعی (رض) می‌فرماید «خاندان پیامبر اکرم (ص) وسیلة من هستند آنها در پیشگاه او سبب تقرّب من هستند و امیدوارم فردای قیامت به سبب آنها نامة اعمال من به دست راست من سپرده شود».

ماموستا مرادی به احترام والدین از دیدگاه اسلام پرداخت و اذعان کرد: احترام به والدین و نیکی کردن به آنان، از مهمترین آموزه‌های اخلاقی دین اسلام و از مؤثرترین عبادات در کسب رضای خداوند است.

وی ادامه داد: در آیات متعددی از قرآن کریم، امر به توحید که اصل و اساس دعوت همه انبیا الهی است، احسان به والدین سفارش شده است و والدین مجرای فیض الهی هستند؛ بدین معنا که تربیت گری آنان پرتویی از معرفت الله و مهربانی آنها نسبت به فرزندان جلوه‌ای از رحمت واسعه و بی نهایت خداوند است.

امام جمعه دیواندره اضافه کرد: حق شناسی، احسان و اطاعت از والدین، جلوه‌ای از حق خداوند بر انسان است و در چهار آیه از قرآن کریم، بعداز امر خداوند به توحید و یکتاپرستی، سفارش نسبت به احسان به والدین مطرح است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین حقوق والدین، تشکر از آنان است، تصریح کرد: تشکر از والدین در پایه‌ای از اهمیت است که قرآن کریم آن را در ردیف شکرگزاری از خداوند متعال بیان کرده است.

به گفته امام جمعه دیواندره، پیامبر اکرم بیان کرده‌اند «هر انسان مسلمانی که به پدر و مادرش نیکی کند دو در، از بهشت به رویش گشوده می‌شود و اگر فقط پدر و یا مادر داشت، دری از بهشت به رویش باز می‌شود، و اگر یکی از آنان خشمگین شود، خدای تعالی راضی نخواهد شد تا او از فرزندش خشنود شود».