تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3723884
شناسه : 3723884
تاریخ :
امام زین العابدین(ع) پایه گذار عزاداری برای اباعبدالله الحسین بود اقتصاد ایران: گرگان_امام جمعه گرگان امام زین العابدین(ع) را پایه گذارعزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دانست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با اشاره به سالروز شهادت امام زین العابدین (ع) در دوازدهم محرم، گفت: امام زین العابدین (ع) در سال ۳۸ هجری قمری ۲ سال قبل از شهادت امیرالمومنین به دنیا آمد و در سال ۹۴ و ۹۵ به وسیله ولیدبن عبدالملک به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه آنچه که در مورد امام زین العابدین (ع) در ذهن جامعه وجود دارد با واقعیت بسیار فرق دارد، افزود: مردم در ذهنشان امام زین العابدین (ع) را همیشه بیمار می‌شناسند ولی این طور نیست و مردم باید امام شأن را خوب بشناسند.

امام جمعه گرگان گفت: امام زین العابدین (ع) به مصلحتی در صحنه کربلا بیمار بوده است و کسانی که پیرو ائمه اطهار (ع) هستند فکر غلطی نکنند و ایشان فقط بیمار نبوده است.

آیت الله نورمفیدی اظهار کرد: بعد از حاوثه کربلا همه مردم مرتد شدند و از اهل بیت (ع) رو برگرداندند. این حادثه به حدی وحشتناک و سخت بود و هیچکس جرأت نمی‌کرد به سوی اهل بیت (ع) حرکت کند.

وی کادر سازی و نیرو سازی را یکی از اقدامات بسیار مهم امام زین العابدین (ع) بعد از حادثه کربلا دانست و ادامه داد: در آن شرایط سخت بنی امیه و بنی مروان جو بدی را علیه اهل بیت (ع) ایجاد کرده بودند.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: امام زین العابدین (ع) یک انسان تسلیم و سر به زیر نبود، امام زین العابدین (ع) با رفتار خود حادثه کربلا را در طول زندگی اش دائمی و پابرجا کرد.

وی با بیان اینکه امام زین العابدین (ع) پایه گذار عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در طول ۳۵ سال زندگی اش بود، تاکید کرد: امروز در مجالس عزاداری باید خیلی دقت شود و اهداف قیام اباعبدالله (ع) باید مورد توجه مرثیه خوانان و ذاکران و همه باشد.

آیت الله نورمفیدی افزود: آنچه را که باید مورد توجه داشت این است که در این مجالس و محافل اهداف امام حسین (ع) احیا و زنده شود.‌