تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : توریسم و گردشگری
لینک : econews.ir/5x3723876
شناسه : 3723876
تاریخ :
عملکرد تحصیلی کدام قشر از دانش‌آموزان‌ بهتر است؟ + فیلم اقتصاد ایران: معاون وزیر آموزش پرورش گفت: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شده است که دانش‌آموزانی که در هفته حداقل یک ساعت فوق برنامه داشتند، عملکرد تحصیلی بهتری دارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار استانها -

الهام یاوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد با تاکید بر اینکه استان چهارمحال و بختیاری بسیار برخوردار است، اظهار داشت: این استان سرزمین اراده‌های خیلی قوی و استعدادهای شکوفا است که در طول تاریخ هم قهرمانان بسیار خوبی به کشور هدیه داده است.

وی با اشاره به المپیاد ورزشی مدارس سمپاد کشور به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری، تاکید کرد: این وظیفه ما است که برنامه‌ها را در تمامی شهرهای استان‌های مختلف برگزار کنیم تا تمامی شهرها بتوانند استعداد خود را نشان دهند و دانش آموزان بتوانند توانمندی‌های خطه‌های مختلف کشور را مشاهده کنند و با سنت‌ها و آداب و رسوم آشنا مختلف آشنا شوند و پیوندی که بر اساس دین ارزشمند اسلام و زبان فارسی و البته عرق ملی بین ایرانیان است تقویت شود. 

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور گفت: دانش آموزانی که در ابعاد مختلف خود را تقویت می‌کنند و تجربه‌های متفاوت و متنوعی دارند آمادگی بیشتری برای ایفای نقش در ابعاد مختلف زندگی و اثرگذاری در میدان‌های متفاوت فکری و عملی دارند.

وی مطرح کرد: در بررسی‌هایی که در بین دانش‌آموزان سمپاد از لحاظ آماری شده است، دانش آموزانی که دست کم یک ساعت فعالیت‌های فوق برنامه در هفته داشتند عملکرد تحصیلی آنها بهتر از مابقی دانش آموزان گزارش شده است. 

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سمپاد چند هدف مختلف دنبال می‌شود، گفت: هدف اول این است که خود دانش‌آموزان توانمندی‌های ورزشی خود را کشف کنند و به ظهور برسانند و دوم اینکه جریان پرورش جسمی و تربیت بدنی در مدارس تقویت شود و دانش آموزان به بهانه این مسابقات در حوزه‌های متفاوت تمرین کنند.

 یاوری در پایان خاطرنشان کرد: سومین هدف که مهمترین است اینکه دوستی مابین بچه‌ها تقویت شود و در یک فضای پهلوانی و قهرمانی با یکدیگر ارتباطات خوبی برقرار کنند و یک شبکه از استعدادهای پرتلاش در کشور شکل گیرد.

.

انتهای پیام/7540/.