تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3723871
شناسه : 3723871
تاریخ :
رودان در دهه اول محرم تبدیل به یک حسینیه اعظم شد اقتصاد ایران: رودان- امام جمعه رودان با بیان اینکه برگزاری مجالس عزای سیدالشهدا علیه‌السلام از برکات نظام اسلامی است، گفت: در دهه اول ماه محرم شهر رودان تبدیل به یک حسینیه اعظم شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های نمازجمعه رودان با تسلیت ایام عزای حسینی اظهار کرد: رودان تبدیل به یک حسینیه اعظم و بزرگ شده بود و از کوچه پس کوچه‌ها تا مساجد و حسینیه‌ها رنگ و بوی عزای سیدالشهدا (ع) قابل مشاهده بود.

وی افزود: تجمعات باشکوه هزاران نفری در هفتم محرم، تاسوعا، عاشورا، دسته‌های کوچک و بزرگ عزاداری، مواکب خانوادگی و دوستانه از نقاط مثبت این دهه از ماه محرم در شهرستان رودان بود.

حجت الاسلام بارانی ضمن تشکر و قدردانی از حافظان امنیت، هیأت‌های مذهبی و اداره تبلیغات اسلام، رودان با اشاره به حضور چشمگیر نوجوانان و جوانان در مراسم عزاداری با وجود گرمای شدید هوا، تصریح کرد: از شب اول محرم تا شب گذشته که شب سوم شهادت امام حسین (ع) بود در محلات مختلف هزاران جوان دلداده تجمع کرده و برای سید و سالار شهیدان عزاداری کردند.

وی ادامه داد: یقیناً این سندِ روشنِ روسیاهیِ کسانی است که بر طبل بی‌دینی جامعه می‌کوبیدند اما جامعه ایرانی دین‌دار و محب اهل بیت (ع) است و این باید دیده شود.

امام‌جمعه رودان با گرامیداشت هفته نماز جمعه، بیان کرد: حضور مردم ما در سراسر کشور در نمازجمعه مایه عزت جامعه اسلامی است، زیرا نماز جمعه پایگاه دین خدا و پایگاه انقلاب است، لذا سعی کنید جای شما در این پایگاه دین و انقلاب خالی نماند.

وی ابراز کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی برگزاری نماز جمعه در سراسر کشور است که علاوه بر بُعد عبادی آنکه باید پر رنگ مطرح شود، دارای بُعد سیاسی هم هست و مصالح جامعه اسلامی و مصالح امت اسلامی در این اجتماعات بزرگ نماز جمعه باید مطرح شود.

حجت الاسلام بارانی، با گرامیداشت سالروز تأسیس شورای نگهبان گفت: کلیدی‌ترین نهاد مسؤول در حفظ و صیانت از اسلامیت نظام جمهوری اسلامی، شورای نگهبان است و دلیل این مدعا فرمایشات امامین انقلاب پیرامون جایگاه این نهاد مهم است، لذا می‌بینید که در هر مناسبتی جبهه‌گیری علیه شورای نگهبان و توطئه‌ها توسط دشمن آغاز می‌شود.