تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3723861
شناسه : 3723861
تاریخ :
در گام اول مدل سدان و سپس هاچ‌بک تولید می‌شوند اقتصاد ایران: عصر خودرو- کیا K۴ جایگزین مدل های Forte و Rio خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، اگر تصویر سدان جمع‌ و جور و شیک جدید کمپانی کیا فوراً قابل تشخیص نیست، به این دلیل است که این خودرو بازآفرینی سدان سطح پایین کیا با نام و ظاهری جدید است. کیا K4 مدل 2025 جانشین کیا Forte است اما همچنین به عنوان مقرون‌ به‌ صرفه‌ترین خودرو در خط تولید این کمپانی پس از توقف تولید کیا Rio در سال 2023 عمل می‌کند.

کیا آماده است تا تولید مدل‌های خود در مکزیک را آغاز کند و K4 در سه‌ ماهه سوم به فروش خواهد رسید. البته این محصول ابتدا به عنوان یک سدان شیک عرضه خواهد شد. اما نسخه هاچ‌بک آن امسال در نمایشگاه خودروی نیویورک 2024 دیده شد و کاملاً انتظار میرود که به خط تولید اضافه شود. طبق آخرین اخبار این اتفاق ممکن است تا سال مدل 2024 ممکن نشود.

کیا K4 بزرگترین مدل در کلاس خود است. البته که مدل K4 بزرگتر از نسل قبلی مدل فورته است و کیا می‌گوید که بزرگترین خودرو در کلاس خود خواهد بود.
این خودرو به پلتفرم K3 منتقل شده، سیستم تعلیق چندلینکی به تریم‌ های بالاتر اضافه شده و بدنه جدید آن به اندازه برخی سدان‌ های متوسط پهن است. همچنین فضای سر و فضای پای بیشتری در ردیف دوم وجود دارد.

طراحی این خودرو با چراغ‌ های جلوی عمودی که به گوشه‌ ها کشیده شده‌اند و خط سقف با طراحی فست‌بک بسیار چشم‌نواز است.
برای این سدان جذاب پنج سطح تریم وجود خواهد داشت : LX ، LXS ، GT-Line ، GT-Line Turbo و یک تریم جدید به اسم EX که با فضای داخلی سبز تخته‌ای خنک عرضه می‌شود.
رنگ‌های داخلی دیگر شامل دو رنگ سیاه و سفید، خاکستری متوسط و ترکیب قرمز و سیاه است که مشابه آن در کیا K5 وجود داشت.
هشت رنگ بدنه و پنج گزینه چرخ وجود دارد: چند نوع طراحی  مختلف چرخ های 16 اینچی، 17 اینچی و دو گزینه 18 اینچی از جمله یک گزینه براق سیاه برای مدل GT-Line Turbo.

پیشرانه‌ها از مدل Forte به K4 منتقل شده‌اند.
پیشرانه پایه یک موتور چهار سیلندر 2 لیتری آتکینسون است که با یک گیربکس CVT جفت شده است. این موتور 147 اسب‌بخار قدرت و 179 نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. رتبه‌بندی مصرف سوخت EPA هنوز منتشر نشده است اما مدیران شرکت کیا انتظار دارند نتایج مشابهی با Forte داشته باشد، حتی با وجود اینکه مدل K4 از Forte بزرگتر است.
مدل Forte LX در شهر کمی کمتر از 8 لیتر در 100 کیلومتر و در جاده ها حدود 5.7 لیتر در 100 کیلومتر مصرف بنزین دارد. این میزان مصرف سوخت به شکل ترکیبی حدود 6.9 لیتر در 100 کیلومتر است.

همچنین، خریداران می‌توانند خودروی خود را به موتور توربوشارژ 1.6 لیتری ارتقا دهند که عملکرد را به 190 اسب‌بخار قدرت و 260 نیوتون‌متر گشتاور می‌رساند. البته این میزان در Forte رقم 271 نیوتون‌متر بود. این موتور با یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته عرضه می‌شود. باید به این مورد اشاره کرد که گیربکس دستی در Forte به K4 منتقل نشده است.
کیا قصد اضافه کردن یک مدل هایبرید را به خط تولید K4 ندارد. اما یک کراس‌اور کاملاً الکتریکی به اسم EV3 در دست ساخت است و در ایالات متحده فروخته خواهد شد. اما طبق گفته ها این اتفاق قبل از سال 2026 نخواهد افتاد.
مدیران شرکت کیا در پاسخ به خبرنگاران به هیچ وجه نمی‌گویند که آیا این آخرین نسل برای K4 با موتور بنزینی خواهد بود یا خیر.