تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3723856
شناسه : 3723856
تاریخ :
صلاحیت افراد در تعیین مدیران مدنظر قرار گیرد اقتصاد ایران: شهرکرد-امام جمعه موقت شهرکرد گفت: دولت چهاردهم باید توجه داشته باشد که صلاحیت افراد در تعیین مدیران را مد نظر قرار دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به شروع کار دولت چهاردهم اشاره و اظهار کرد: انتظار می‌رود که صلاحیت افراد در روند تعیین دولتمردان مدنظر قرار بگیرد و خواهش ما این است که مباحثی همچون فرقه، قومیت یا مذهب را در این روند مطرح نکنند.

وی به مناسبت‌های پیش رو اشاره کرد و بیان داشت: ۳۰ تیر روز بزرگداشت آیت‌الله کاشانی است و محمد مصدق به‌عنوان نخست‌وزیر ایران در تاریخ ۲۹ اسفند سال ۱۳۳۲ نفت ایران را ملی کرد اما به تدریج با شاه دچار اختلاف و مجبور به استعفا شد که احمد قوام جایگزین وی شد.

وی با اشاره به اینکه مردم از این استعفا و جایگزینی عصبانی شدند بیان داشت: در روز ۳۰ تیر، بعد از یک هفته از حکومت قوام‌السلطنه با راهبری یک مجتهد مبارز، شجاع و نترس با نام آیت‌الله کاشانی قیام کردند و چندین شهید دادند که قیام نتیجه‌بخش ۳۰ تیر ۱۳۳۱ منجر به استعفای قوام و بازگشت مصدق به جایگاه نخست‌وزیری شد.

فاطمی با اذعان بر اینکه روحانیت آگاه، خدوم، متعهد و زحمتکش در طول تاریخ اگر احساس می‌کرد که یک شخص قصد خدمت و حفاظت از منافع ملی را دارد و بنا دارد برای نفع مملکت و مردم قدمی بردارد، او را همراهی و تأیید می‌کردند گفت: لذا آیت‌الله کاشانی در این روز به حمایت از مصدق، کفن‌پوش شد؛ دولت کوتاه آمد و قوام سقوط کرد.

امام جمعه موقت شهرکرد تأکید کرد: مصدق اما در ادامه مسیر نتوانست اعتماد و حمایت آیت‌الله کاشانی را حفظ کند یعنی نصایح او را مورد توجه قرار نداد و لذا می‌بینیم در مردادماه سال ۱۳۳۲ همه چیز تغییر کرد و همان پیر مجتهد و متدینانی که برای حمایت از مصدق کفن‌پوش شده بودند، اعتمادشان از مصدق سلب شد و دیگر از او حمایت نکردند و این یک عبرت بزرگ و یک برهه تاریخی آموزنده است.

فاطمی یادآور شد: انتظار می‌رود که صلاحیت افراد در روند تعیین دولتمردان مدنظر قرار بگیرد و خواهش ما این است که مباحثی همچون فرقه، قومیت یا مذهب را در این روند مطرح نکنند زیرا طرح این مسائل به معنی تکه‌تکه کردن کشور است.

وی خاطر نشان کرد: طرح مباحثی همچون فرقه‌ها و قومیت‌ها در این برهه عامل تشتت است، اعضای کابینه دولت جدید اولاً با شاخص جمهوری اسلامی یعنی ولایت‌فقیه نباید هیچ زاویه‌ای داشته باشند و دوم آنکه، کارایی و صلاحیت داشته و بتوانند دردهای جامعه را رفع کنند