تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3723855
شناسه : 3723855
تاریخ :
سیاست خارجی بر اساس مصلحت و عزت پیش برود اقتصاد ایران: یزد- امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه ملت ایران ملت امام حسین(ع) است و زیر بار ذلت نمی رود، گفت: سیاست خارجی باید بر اساس مصلحت، عزت و حکمت پیش برود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با بیان اینکه همه راه‌های تقوا به اهل بیت (ع) ختم می شود و اهل بیت (ع) تمام وجودشان تقواست و ما که مدعی دوستداری اهل بیت (ع) هستیم، باید در همین مسیر قرار گیریم و تقوا در تمام امور زندگی ما جاری و ساری باشد تا ولایت آنها در وجود ما تثبیت شود، اظهار کرد: ما که برای امام حسین (ع) عزاداری می کنیم باید اطاعت خدا کنیم تا همچون آنها در مسیر قرب الی الله قرار بگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از نهج البلاغه که امام حسین (ع) نیز آن را در حج آخر خود مطرح کردند، یادآور شد: امام حسین (ع) در این روایت در چند جمله سیر حرکتی خود را اعلام می کند و می گویند خداوندا تو می دانی حرکتی که ما آغاز کردیم، برای رسیدن به مال و جاه و مقام نیست و چیزی از متاع دنیا نمی خواهیم. خداوندا نشانه های دین از بین رفته و می خواهم آنها را به جای خود باز گردانم.

آیت الله ناصری ادامه داد: امام حسین (ع) می خواستند عدل و اصلاح را در جامعه نهادینه کنند و در شرایطی که تمامی نشانه های دین از قاریان قرآن تا دیگر موارد را از بین می بردند و مظاهر فساد بر جامعه حکومت می کردند، دین خدا را احیا کنند.

خطیب جمعه یزد تاکید کرد: تمام فریاد امام حسین (ع) و حضرت علی (ع) برای این است که دین خدا منحرف نشود و مردم، مظلوم واقع نشوند و مسیر سیر الی الله طی شود و مردم در کمال آسایش با تقوا و رستگاری به سوی خدا حرکت کنند.

انواع نگاه در حکومت‌ها

وی تصریح کرد: از سخنان امام حسین (ع) می توان دریافت که دو نوع نگاه در حکومت ها وجود داشته باشد؛ یکی برای رسیدن به شهرت و مقام همانند حکومت های بنی امیه و بنی عباس و دیگری برای خدمت به بندگان خدا و رشد مردم و جامعه و رساندن آنها به خدا نظیر حکومت مدنظر امام حسین (ع) که خود را فدا کرد تا مردم بیدار شوند.

آیت الله ناصری اظهار کرد: نظام اسلامی ما بر اساس همین مسیر امام حسین (ع) تعریف شده و هرکس برای خدمت انتخاب می شود، باید خادم مردم باشد و به مردم خدمت کند و این سیاست با تغییر روسای جمهور تغییر نمی کند زیرا اصل هدف، رسیدگی به مردم و تامین نیازها و خواسته های مادی و معنوی آنهاست.

وی گفت: کسانی که برای خدمتگزاری انتخاب می شوند، باید همین مسیر را طی کنند؛ اگر این مسیر را ادامه دهند، موفق خواهند بود در غیر این صورت توفیقی نخواهند داشت.

آیت الله ناصری با تاکید بر اینکه رقابت ها تمام شده و اکنون باید به رفاقت تبدیل شود، افزود: مهم مشارکت مردم بود و طبیعی است که هرکس انتخابی دارد اما اکنون این مسئله تمام شده و باید در مسیر رفاقت قدم برداشته شود.

جامعه بعد از انتخابات نباید دو قطبی شود

وی با بیان اینکه جامعه نباید دو قطبی شود، عنوان کرد: نه فرد پیروز و طرفدارانش باید دچار غرور شوند و نه کسانی که پیروز نشده اند، باید منفعل و سرخورده شوند بلکه همه باید در کنار هم از کارایی و ظرفیت های یکدیگر استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه باید از همه نیروها و استعدادها استفاده شود، تصریح کرد: همه باید برای پیشرفت کشور و تعالی اسلام و مسلمین با یکدیگر متحد شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد هیئات مذهبی و فعالیت آنها در این ایام بیان کرد: نحوه عزاداری مردم در دهه اول محرم بی نظیر بود و برای عزای امام حسین (ع) سنگ تمام گذاشتند اما عزاداری امام حسین (ع) باید همراه با معنویت باشد زیرا امام حسین (ع) برای دین خدا قیام کرد بنابراین حرکات ما در عزاداری ها باید برای خدا باشد.

آیت الله ناصری خطاب به شعرا و مداحان عنوان کرد: اکنون که عزاداری ها به پایان رسیده، مرور بر اشعار سروده و انتخابی خود برای ارائه در هیئات داشته باشید و دوباره بازخوانی کنید اگر واقعاً برای خدا بوده و معنویت داشته، واقعاً شاکر خدا باشید اما اگر ظاهرسازی بود، استغفار کنند.

برای پیشرفت کشور باید از تمام ظرفیت های داخلی استفاده شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سیاست خارجی ما بر اساس حکمت و مصلحت و عزت است، افزود: همه باید در همین مسیر قدم بردارند و مبادا که در برابر تحریم ها احساس شکست و نا امیدی کرده و مردم را ناامید کنید.

امام جمعه یزد تاکید کرد: کشور ما بزرگ و غنی از منابع بسیار است و باید از همین منابع استفاده کنیم بنابراین وزارت امور خارجه مراقب باشد که برای مردم این کشور ذلت نخواهد و مصلحت، حکمت و عزت را مدنظر قرار دهد.

وی همچنین تصریح کرد: کشور ما قانون دارد و همه قوانین از گذشته تاکنون از جمله تمامی قوانین حوزه حجاب اجرا خواهد شد و کسی حق ندارد گمان کند که می تواند مظاهر اسلام را زیر پا بگذارد.