تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3723846
شناسه : 3723846
تاریخ :
فرهنگ و قانون عفاف و حجاب توسط دولت و مجلس دنبال شود اقتصاد ایران: بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: فرهنگ و قانون عفاف و حجاب توسط دولت و مجلس دنبال شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با تشکر از هیئت‌های مذهبی، بانیان مساجد و حسینیه‌ها و مداحان در اجرا برنامه‌های دهه نخست ماه محرم گفت: این خدمتگزاران در راستای روشن نگه داشتن چراغ هدایت امام حسین علیه‌السلام در این ماه با عظمت نقش‌آفرینی کردند که مورد ستایش و سپاس است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با قدردانی از نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی در برقراری امنیت پایدار در انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دهه نخست ماه محرم افزود: عملیات تروریستی در عمان توسط گروه تکفیری داعش علیه مراسم حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام محکوم می‌شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر خدمات رسانه صدا و سیما و اصحاب رسانه در پوشش مراسم ماه محرم را مورد ستایش قرار داد و گفت: هر مقدار مکتب حضرت امام حسین علیه‌السلام زنده نگه داشته و با زبان روز و حیات‌بخش تبلیغ شود زندگی دنیا و آخرت دارای شاخص‌های نجات‌بخش و کمال آفرین خواهد بود.

امام جمعه بوشهر وحدت ولایی ملی در فضای سیاسی جامعه را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: همانگونه که امام راحل و مقام معظم رهبری بیان کرده‌اند همه باید در یک فضای وحدت، هماهنگ، در کنار هم بودن، وحدت ملی بر مبنای منظومه ولایت قرار داشته باشند و هر کس بخواهد از این منظومه خارج شود از ساختار نظام اسلامی ایران خارج شده چون جوهره نظام اسلامی و اساس آن بر پایه ولایت است و در شرایط کنونی وحدت ولایی ملی یکی از امور مهمی است که باید محقق شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اظهار امیدواری در عملیاتی شدن فرهنگ و قانون عفاف و حجاب گفت: امیدوارم مجلس شورای اسلامی و دولت جدید این امر مهم براساس آموزه‌های اسلامی در شرایط کنونی به شکل جدی لحاظ و عملیاتی کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، با قدردانی از شورای نگهبان، این نهاد ارزشمند را شورای حفاظت و حراست از اسلامی بودن قوانین و انتخابات نظام اسلامی ایران دانست.

وی، در ادامه آمار سقط جنین را نگران کننده دانست و تأکید کرد: در شرایطی که نیاز به رشد جمعیت داریم باید مواظبت شود سقط جنین صورت نگیرد.

صفایی بوشهری با بیان اینکه انسان همواره مورد آزمایش و امتحان الهی قرار دارد، اظهار داشت: کسانی که در طریق و مسیر الهی قرار دارند، محبوب خداوند متعال و مردم می‌شوند که نمونه بارز آن سیدالشهدا حضرت امام حسین علیه‌السلام است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر راه امام حسین (ع) را رسیدن به کمال و سعادت دانست و تصریح کرد: دنیاگرایی، انسان را از مسیر الهی دور می‌کند و کسانی که که در خط ائمه طهارت علیه‌السلام قرار دارند پیروز امتحان الهی هستند و موفقیت آنان تضمین شده است.

خطیب نماز جمعه بوشهر در ادامه با گرامیداشت هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر این مهم را فریضه مهم الهی دانست و بیان کرد: هدایت انسان به سمت خوبی‌ها و سعادت به معنای امر به معروف، و پرهیز از بدی‌ها و گمراهی به معنای نهی از منکر است.

امام جمعه بوشهر نخستین آمرین به معروف و ناهی از منکر را خداوند متعال دانست و تصریح کرد: هر کسی که این فریضه الهی را اجرایی و عملیاتی می‌کند کار خدایی انجام می‌دهد و این مهم یکی از ضروری‌های حیات انسان محسوب می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر نجات‌گر و کمال آفرین است، گفت: این فریضه الهی جوهره پیشرفت شخصی و اجتماعی انسان و عنصر اصلی تحقق تمدن است.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، قیام امام حسین علیه‌السلام را احیا امر به معروف و نهی از منکر دانست و تأکید کرد: نهضت عاشورا حسینی در این فریضه الهی مفهوم پیدا می‌کند.

صفایی‌بوشهری با تأکید بر حمایت از مجریان و متصدیان امور فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر اضافه کرد: لازم است همگان از خانه تا محیط اجتماعی این فریضه الهی را در بخش‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مورد توجه قرار دهند.