تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3723840
شناسه : 3723840
تاریخ :
ملاک تصدی مسوولیت‌ها در دولت باید تخصص و تعهد افراد باشد اقتصاد ایران: آستارا- امام جمعه آستارا با اشاره به اینکه ملاک و معیار تصدی مسؤولیت‌ها در دولت باید تخصص و تعهد افراد باشد، گفت: بیان معیارهای مذهبی و قومیتی شاخص خوبی برای تصدی مسؤولیت‌ها نیست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد باقری ارومی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان آستارا ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) به بررسی کیفیت مجالس عزاداری در دهه اول محرم پرداخت و اظهار کرد: باید این مجالس به کلاس درس معرفت و امام شناسی تبدیل شود و از اموری که موجب پایین آمدن شأن اهل بیت (ع) می‌شود پرهیز کرد.

وی با بیان اینکه نسل جدید امروز در اختیار رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی است تأکید کرد: باید ارتباط چهره به چهره با جوانان بیشتر شود تا با رسیدن به زبان مشترک، سوالات آنان را شنیده و خواسته‌هایشان را فهمیده و پاسخی درخور و متناسب با نیازهای فکری و روحی آنان ارائه دهیم تا بتوانیم محبت امام حسین (ع) و معارف دینی را در وجودشان نهادینه کنیم.

امام جمعه آستارا با اشاره به آغاز به کار دولت چهاردهم گفت: اکنون زمان رقابت تمام شده و به جای تخریب و عیب جویی ها، باید به فکر تقویت و همدلی بود تا با کمک و یاری همدیگر رئیس جمهور منتخب را در مسیر خدمت و تداوم راه شهید رئیسی یاری کنیم.

وی با توجه به گمانه زنی‌ها در خصوص افراد کابینه افزود: دولت جدید باید با بررسی و دقت موشکافانه افراد شایسته و توانمند را برای تصدی پست‌های حساس وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها انتخاب کند و از روی کار آمدن افراد ناکارآمد و انقلابی نما جلوگیری نماید.

حجت‌الاسلام باقری تصریح کرد: باید ملاک و معیار و امتیاز افراد برای تصدی مسئولیت‌ها تخصص و تعهد آنها باشد و بیان کردن معیارهای مذهبی و قومیتی یقیناً شاخص خوبی برای تصدی مسئولیت نیست و تاریخ مصرف این کارهای پوپولیستی گذشته است.

وی ادامه داد: انتظارات از دولت چهاردهم بر اساس شعارهایی که رئیس جمهور منتخب بر اساس اصول مورد قبول خود، یعنی حق و عدالت بیان کرده بسیار بالا است و همگان منتظر اجرای حق و عدالت توسط دولت جدید هستند.

امام جمعه آستارا با اشاره به ترور نمایشی و ساختگی ترامپ، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا گفت: متهم کردن جمهوری اسلامی به دست داشتن در این ترور ناموفق اقدامی بسیار ناشیانه و دلیل نمایشی بودن این عملیات تروریستی می‌باشد.

وی با تأکید بر اینکه ترور رؤسای جمهور و نامزدهای ریاست جمهوری در آمریکا امری مسبوق به سابقه بوده است، افزود: آمریکا خود عامل اصلی ترویج و گسترش تروریسم در جهان است و همه گروه‌های تروریستی در سال‌های اخیر با حمایت و سلاح‌های آمریکایی اقدام به جنایت کرده‌اند.