تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3723838
شناسه : 3723838
تاریخ :
اسراییل با ترور و کشتار راه به جایی نمی‌برد اقتصاد ایران: اصفهان- خطیب جمعه اصفهان گفت: ترکیب ترور و کشتار مردم مظلوم فلسطین راه به جایی نمی‌برد و اسرائیل و آمریکا در اینجا هم مانند جنگ عراق و سوریه ناکام می‌مانند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان در مصلای این شهر اظهار داشت: وی در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی گفت: به واسطه سکوت مجامع بین‌المللی، رژیم صهیونیستی برای ترور فرماندهان مقاومت صدها فلسطینی را به شهادت می‌رساند و برای آزادی چهار اسیر، ۴۰۰ نفر را به شهادت رسانده است، با کدام منطق؟ این‌ها با چراغ سبز آمریکا این کار را می‌کنند و می‌گویند ما در ترور فرماندهان به آن‌ها کمک می‌کنیم، اما سردمداران رژیم صهیونیستی و آمریکا بدانند همانطور که جنگ در عراق و افغانستان با صرف صدها میلیون دلار ناکام ماند و در سوریه هم به اهدافشان نرسیدند؛ یقیناً در اینجا هم به همین صورت خواهد بود.

وی افزود: ترکیب ترور و کشتار مردم مظلوم فلسطین راه به جایی نمی‌برد و این تاکتیک نیز مانند دیگر تاکتیک‌های آن‌هاست.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه برگزاری انتخابات بعد از شهادت رئیس جمهوری فقید غیرمنتظره بود، خاطرنشان کرد: برای انتخابات ریاست جمهوری گاهی از یکسال تا ۶ ماه قبل زمینه سازی می‌شود اما این بار فشرده برگزار شد و در این مدت کوتاه انتخابات ریاست جمهوری سالم، با امنیت کامل و همراه با صیانت از رأی مردم برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمودی افزود: در این دوره از انتخابات فضای رقابتی شکل گرفت که رهبر معظم انقلاب هم به ملت عزیز ایران اسلامی و رئیس جمهور منتخب تبریک گفتند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اشاره کردند اکنون رقابت‌ها باید به رفاقت تبدیل شود زیرا در نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی هدف رسیدن به قدرت نیست بلکه خدمت به مردم است بنابراین باید سعی شود با هدف خدمت به مردم در راستای ارزش‌های انقلاب، شهدا، منویات امامین انقلاب حرکت کنند.

امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد: ما از ابتدای انقلاب ۴۳ انتخابات داشته‌ایم و مردم سالاری دینی به این صورت تبلور پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام محمودی اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی رقابت باید به هنجار رفاقتی برای خدمت به مردم تبدیل شود و امیدواریم با همت و حضور شما مردم در صحنه‌های ارزشی بتوانیم در همه صحنه‌ها به قله‌ای که باید، برسیم.

وی ابراز داشت: در این ایام شهادت پیام‌آور تاریخ عاشورا یعنی امام سجاد (ع)، سفارش به تقوایی الهی را از ایشان بشنویم، در کتاب تحف العقول حدیثی نقل شده که امام سجاد (ع) هر جمعه‌ای شیعیان و اصحابش را به این مطالب سفارش می‌کردند.‌

خطیب جمعه اصفهان اضافه کرد: ایشان می‌فرمودند ای مردم تلاش کنید تقوایی الهی به دست آورید و بدانید همه ما به سوی خداوند باز می‌گردیم، این مساله اساسی جهان خلقت است بنابراین هرکس عملی را انجام داد در قیامت در محضر او خواهد بود و اگر عمل زشتی را انجام داده باشد آرزو می‌کند کاش بین من و این اعمال فاصله زیادی بود.