تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3723836
شناسه : 3723836
تاریخ :
شورش در لیدز/ اتوبوس شهری در آتش سوخت، خودروی پلیس واژگون شد اقتصاد ایران: ناآرامی‌ها در شهر «لیدز» انگلیس پس از مداخله پلیس و کارکنان خدمات اجتماعی به «دعوای خانوادگی»، به خشونت کشیده شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، در پی مداخله پلیس و کارکنان بخش خدمات اجتماعی به یک دعوای خانوادگی در شهر لیدز انگلیس، ساکنان منطقه به خیابان یورش برده و دست به اعتراض خشونت‌آمیز زدند!

معترضان در این شورش‌ها یک اتوبوس را به آتش کشیده و یک خودروی پلیس را واژگون کردند. این حادثه که پلیس آن را «بی‌نظمی شدید توصیف کرده است، در منطقه «هارهیلز» لیدز رخ داد.

شورش در لیدز/ اتوبوس شهری در آتش سوخت، خودروی پلیس واژگون شد

پلیس «یورک‌شایر» در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد زیادی نیرو به این منطقه اعزام شده و به منظور برخورد با خاطیان «از نهایت اختیارات قانونی» استفاده شده است.

شورش در لیدز/ اتوبوس شهری در آتش سوخت، خودروی پلیس واژگون شد

تام رایوردان، مدیر ارشد اجرایی شورای شهر لیدز مدعی شده است که آرامش در منطقه برقرار شده اما تصاویر از شدت گرفتن این اعتراضات حکایت دارد.

شورش در لیدز/ اتوبوس شهری در آتش سوخت، خودروی پلیس واژگون شد

وی افزود: یک حادثه خانوادگی گزارش شد و پلیس در محل حضور پیدا کرد که نگرانی مردم را در پی داشت. به نظر می‌رسد که نگرانی گروهی از افراد درباره این حادثه به شورش منجر شد.

رایوردان از ارائه توضیحات بیشتر درباره این دعوا و آنچه وی «حادثه خانوادگی» خوانده است، خودداری کرد و گفت که مقامات و ضابطین قضایی هر کجا که کودکان در خطر باشند، مداخله می‌کند. به ادعای وی «مردم منطقه احتمالاً دچار سوءتفاهم شده بودند»!

یوِت کوپر، وزیر کشور انگلیس که مسئولیت قوه مجریه را در انگلیس برعهده دارد، گفت که صحنه‌های آشوب شبانه در لیدز او را شوکه کرده است.

هرچند جزئیات دقیقی درباره حادثه منجر به شورش و آشوب منتشر نشده است اما گفته می‌شود که کارکنان بخش خدمات اجتماعی با همکاری پلیس، یک کودک را با جبر از خانواده‌اش جدا کردند و عمده معترضان نیز مهاجران بودند!