تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3723834
شناسه : 3723834
تاریخ :
یکی از بنیان‌گذاران پلتفرم معروف فندنگو در سن ۶۴ سالگی خودکشی کرد اقتصاد ایران: پلیس شهر نیویورک می‌گوید جی مایکل کلین، بنیانگذار فندنگو از بالکن هتل سقوط کرد و مقامات مرگ او را خودکشی اعلام کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

جِی. مایکل کلین، یکی از بنیانگذاران وب‌سایت و سرویس خرید بلیط آنلاین فندنگو (Fandango)، روز سه‌شنبه پس‌از سقوط از بالکن هتلی در منهتن درگذشت. طبق اعلام پزشک قانونی، علت مرگ او خودکشی تشخیص داده شده است.

کلین در دوران اوج شرکت‌های اینترنتی (دات‌کام) در سال ۲٬۰۰۰، به‌همراه آرت لویت Fandango را تأسیس کرد و این سرویس به یکی از بزرگ‌ترین خرده‌فروشان آنلاین تبدیل شد. طبق گزارش ورایتی، فندنگو کار خود را با همکاری هفت شرکت سینمایی آغاز کرد.

فندنگو با تغییردادن نحوه‌ی رفتن مردم به سینما، به موفقیت چشمگیری دست یافت. دیگر برای خرید بلیط نیازی به ایستادن در صف‌های طولانی نبود تا در نهایت متوجه شوید که بلیط سانس ۶ عصر فیلم مورد نظرتان تمام شده است. با Fandango می‌توانستید قبل‌از ترک خانه، بلیط خود را تهیه کنید و همچنان زمان کافی برای خرید تنقلات دراختیار داشته باشید.

لوگوی نارنجی درخشان فندنگو، آن را به یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای آنلاین صنعت سینما تبدیل کرد. کلین نام شرکت خود را با طنزی خاص اینگونه توصیف کرد: «سریع و سرگرم‌کننده و تطابقی بی‌نقص برای سرویسی که به‌سادگی برای افزایش لذت رفتن به سینما طراحی شده است.»

وب‌سایت‌های فروش آنلاین بلیط سینما مانند فندنگو و رقیب آن Movietickets.com فقط پنج سال پس‌از راه‌اندازی، به فروش سالانه‌ بیش‌از ۳۰ میلیون دلار بلیط دست یافتند. در سال ۲۰۰۷، شرکت Comcast برند فندنگو را به مبلغ نامعلومی خریداری کرد. فندنگو همچنین در سال ۲۰۱۷ تعدادی از محبوب‌ترین وب‌سایت‌های مرتبط با سینما ازجمله وب‌سایت نقد و بررسی فیلم‌های سینمایی Rotten Tomatoes را خرید. برند مذکور تا رسیدن به مالکان فعلی خود یعنی NBCUniversal و Warner Bros، چندین‌بار دست‌به‌دست شد و آن‌ها با جایگزین‌کردن سرویس Vudu، فندنگو را به سرویس استریمی به نام Fandango at Home گسترش دادند.

فندنگو حتی در دوره‌ای که سینماها با کاهش شدید فروش روبه‌رو هستند، همچنان به‌عنوان خرده‌فروشی آنلاین موفق به فعالیت خود ادامه می‌دهد. تابستان گذشته این شرکت فقط برای دو فیلم باربی و اوپنهایمر، ۳٫۵ میلیون بلیط فروخت.

مقالات مرتبط:
  • دردناک‌ ترین مرگ‌ های دنیا ؛ کدام روش مردن از نظر علمی رنج‌آورتر است؟
  • رفتار متفاوت شبکه‌های مغز در افرادی که تمایل به خودکشی دارند

کلین در سال ۲۰۱۱ از فندنگو جدا شد و طبق اطلاعات وب‌سایت این شرکت، به‌عنوان رئیس اجرایی هیئت‌مدیره‌ی Juxtapose به فعالیتش ادامه داد. Juxtapose به راه‌اندازی شرکت‌های حوزه‌ی سلامت و تندرستی مانند Care/of و Corduroy کمک کرده است.

لویت، شریک تجاری سابق کلین، او را اینگونه توصیف کرد: «کارآفرین قدرتمندی که کمی ماجراجو بود و کسی که با Fandango فرصت خوبی در بازار دید.»