تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3723809
شناسه : 3723809
تاریخ :
اتحاد و وحدت برای ملت ایران یک ضرورت است اقتصاد ایران: قزوین- امام جمعه الوند گفت: اتّحاد و انسجام ملّی برای هر کشور و ملّتی سودمند است امّا برای کشوری که دشمن دارد اتّحاد و انسجام یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت غیر قابل انکار است .

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مسعود مهدوی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر الوند اظهار کرد: در گفتمان انقلاب اسلامی و در منظومه فکری امامان انقلاب، اصلاحات، معنای خاص آن را که امروزه در اصطلاح سیاسی به کار می رود نیست بلکه منظور هر گونه مبارزه با فساد و رفع مفاسد است و لذا ذات انقلاب اسلامی ایران، بزرگترین اصلاح بود.

وی افزود: اتّحاد و انسجام ملّی برای هر کشور و ملّتی سودمند است امّا برای کشوری که دشمن دارد آن هم چنین دشمنان سرسخت و زخم خورده ای، اتّحاد و انسجام یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت غیر قابل انکار است که نمیتوان از آن گذشت.

امام جمعه الوند با اشاره به سخنان ظریف در صدوسیما گفت: آقای ظریف رئیس شورای راهبری دولت جدید به تازگی اظهاراتی مطرح کرد که نشانه ای جدی از درگیر کردن دولت پزشکیان با مسائل حاشیه ای در آن نهفته است.

وی تاکید کرد: اساساً انتخاب مسوول بر مبنای دین و مذهب و جنسیت اقدامی ضد عدالت به شمار میرود چرا که اگر مبنای دولت جدید انتخاب فرد قوی، کارآمد وشایسته است نباید امتیاز بندی بر اساس دین و مذهب و جنسیت صورت بگیرد.

حجت الاسلام مهدوی بیان کرد: از سوی دیگر آنچه که ظریف احتمالاً به آن توجه نکرده حساسیت های امنیت ملی کشور است که دامن زدن به مسائل قومیتی و نژادی و مذهبی مسائل شوخی بردار نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: ترور ترامپ در متینگ انتخاباتی اش بیش از آنکه یک حرکت سازمان یافته ضدامنیتی باشد به عقیده بسیاری یک نمایش مضحک برای نجات وی از مخمصه حضور در دادگاه و اتهامات متعددی است که به وی نسبت داده شده است. همچنین شگردی برای کسب محبوبیت و رأی آوری بیشتر است.

امام جمعه الوند در پایان یادآور شد: رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته از بهانه ترورها به عنوان عامل توجیه کننده کشتارهای عظیم مردم استفاده کند. رژیم در هر عملیات برای آزادسازی اسرا یا ترور فرماندهان حماس دهها و صدها شهروند فلسطین را به شهادت میرساند و با توجیه ضروری بودن این کشتارها برای دستیابی به این اهداف گرانقیمت، از زیربار فشارها شانه خالی کند.