تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3723806
شناسه : 3723806
تاریخ :
اتحاد و همدلی در جامعه باید حول محور ولایت فقیه و اصول دینی باشد اقتصاد ایران: محلات- امام جمعه محلات گفت: اتحاد و همدلی در جامعه باید حول محور ولایت فقیه و اصول و مبانی انقلاب و نظام باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی ربانی در خطبه‌های نماز جمعه محلات با اشاره به مطالبات رهبری در پیام ایشان به مناسبت انتخابات اظهار کرد: تشویق همگان به همکاری و نیک‌اندیشی برای عزت و پیشرفت برای پیشرفت کشور و تبدیل رفتارهای رقابتی دوران انتخابات به رفاقت از نکات و مطالبات جدی این پیام است.

وی ماهیت انتخابات را رقابت سالم دانست و ادامه داد: در این رقابت‌ها گاهی اخلاق و انصاف رعایت نمی‌شود، رقابت باید همراه با انصاف و اخلاق باشد در غیر این صورت ارزش خود را از دست می‌دهد.

امام جمعه محلات گفت: چنانچه رقابت و کشمکش‌های دوران تبلیغات به بعد از انتخابات راه پیدا کند، بزرگترین ضربه را به کشور خواهد زد و با وارد شدن هزینه‌های سنگین به کشور، نظام به اهداف مقدس خود دست پیدا نخواهد کرد از این رو باید رقابت پایان یافته و تعامل و همکاری مبنای کار قرار گیرد.

حجت الاسلام ربانی، همکاری و رفاقت‌های انتخاباتی را ضروری دانست و تصریح کرد: رفاقت، همدلی، تلاش و نیک‌اندیشی اصلی ضروری است اما ضرورت همدلی زمانی بیشتر احساس می‌شود که کشور دارای دشمنان متعدد است که سال‌ها جنگ‌های مختلف و تحریم‌های متنوع را تحمیل کرده است.

وی با اشاره به ضرورت افزایش امید و اتحاد در جامعه گفت: جامعه نیازمند امید بخشی در جامعه به ویژه میان نسل جوان است و مسؤولان نیز باید رفع مشکلات جامعه را در اولویت قرار دهند.

امام جمعه محلات با تاکید بر ضرورت اتحاد و انسجام بین تمام چهره‌های فعال، تأثیرگذار و مسئولین در جامعه، ادامه داد: اتحاد و همدلی در جامعه باید حول محور ولایت فقیه و پایبندی به اصول و مبانی انقلاب و نظام باشد، اتحادی که ما را از اصل نظام و ولایت فقیه دور کند، مقدس نخواهد بود.

امام جمعه محلات با اشاره به جنایت‌های ادامه‌دار اسرائیل در غزه تصریح کرد: بزرگترین جنایت‌ها در غزه در حال انجام است و هیچ اقدام مؤثری توسط سازمان‌های بین‌المللی در این زمینه انجام نمی‌شود.

وی گفت: اگر آمریکا پشت این رژیم نباشد، رژیم اسرائیل جرأت این جنایات و دهن کجی به قوانین بین‌المللی را نخواهد داشت.