تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3723780
شناسه : 3723780
تاریخ :
شهید رئیسی بسیاری از مولفه‌های اقتصادی کشور را تغییر داد اقتصاد ایران: تربت حیدریه- امام جمعه تربت حیدریه گفت: شهید رئیسی بدون آنکه مشکلات و خسارات سنگین برجای مانده از دولت قبل را به کف جامعه بیاورد بسیاری از زیرساخت‌ها و مولفه‌های اقتصادی کشور را تغییر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد معلمی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان تربت‌حیدریه اظهار کرد: تا چند روز آینده مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور منتخب برگزار می‌شود و عملاً کار دولت چهاردهم نیز شروع می‌شود و چه خوب است بدانیم منتخب ملت در چه شرایطی کشور را تحویل می‌گیرد.

امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: دولت سیزدهم در شرایطی شکل گرفت که با انواع ناترازی‌ها در حوزه‌های مختلف اعم از بدهی سنگین، مشکلات انرژی، تورم بالا مواجه بود و در مدت سه سال خدمت، بخشی از این ناترازی‌ها نیز جبران شد.

وی بیان کرد: در ابتدای دولت سیزدهم تورم بالا و بدهی سنگین برجای مانده از دولت قبل باعث کاهش سرمایه‌گذاری و کمبود نقدینگی شده بود که شهید رئیسی بدون آنکه این مشکلات را به کف جامعه بیاورد مدیریت کرد و در مدت هزار روز بسیاری از مؤلفه‌های اقتصادی را تغییر دادند.

معلمی افزود: روند تورم در دولت شهید رئیسی نسبت به دولت قبل نزولی بود و این در حالی است که دولت قبل خسارت سنگینی در دهه ۹۰ بر کشور تحمیل کرد، اما بعد از استقرار دولت سیزدهم نرخ رشد نقدینگی، نرخ بیکاری، تولید برق و آبرسانی، یارانه‌های نقدی، طرح‌های معیشتی و بیمه سلامت و خیلی از زیر ساخت‌ها تغییر کرد.

امام جمعه تربت‌حیدریه تاکید کرد: دولت شهید رئیسی چالش‌ها و به تعبیری پوست موزهایی که زیر پای دولت سیزدهم انداختند، حذف ارز ترجیحی بود که توسط دولت قبل مصوب و هزینه‌های زیادی به دولت بعد تحمیل کرد، اما شهید رئیسی همه این هزینه‌ها را به جان خرید و با مردمی‌کردن یارانه‌ها تا حدود زیادی این خسارت را کاهش داد.

وی اظهار کرد: دولت شهید رئیسی در یک دیپلماسی انرژی میزان فروش ۳۰۰ هزار بشکه نفت در دولت قبل را به بیش از ۲ میلیون بشکه در روز افزایش داد و این در حالی بود که دولت قبل فروش نفت را به برجام و fatf گره زده‌بودند اما شهید رئیسی با ارتباطات مختلف و ترفندها این اقدام را انجام دادند.

معلمی اضافه کرد: اکنون که به این میزان فروش رسیدیم اعلام می‌کنند که دولت آمریکا کوتاه آمده یا نفت را ارزان می‌فروشند اما وزیر نفت اعلام کرد که به ۱۷ کشور دنیا نفت می‌فروشیم و عدد تخفیف از تعداد انگشتان یک دست کمتر است و این پول وارد کشور می‌شود و مردم از آن بهره‌مند می‌شوند.

امام جمعه تربت‌حیدریه در توصیه‌ای خطاب به رئیس جمهور منتخب گفت: رئیس جمهور منتخب به اطرافیان خود توجه کند، در عین حال آنچه که از گمانه‌زنی‌ها برای شاخص‌ها و تعیین کابینه به گوش می‌رسد بسیار عجیب و این انحراف و بیراهه است، لذا باید مراقبت شود، چرا که مردم به کارشناسان رٱی ندادند و به رئیس جمهور منتخب رأی دادند.