تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3723762
شناسه : 3723762
تاریخ :
ابوترابی: حمله یمن به تل‌آویو هشداری برای پایان تجاوز بود اقتصاد ایران: خطیب جمعه تهران درباره حمله پهپادی یمن به تل‌آویو گفت: این عملیات با پهپاد یافا که به‌دست جوانان یمن ساخته شده قلب تل‌آویو را مورد هدف قرار داد و نزدیک سفارت آمریکا فرود آمد، هشدار دیگری برای پایان تجاوزات حیوانیِ درندگان صهیونیست به مردم غزه است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی این هفته‌ی پایتخت که در مصلای امام خمینی(ره) اقامه شد، طی سخنانی ضمن تسلیت ایام عزای حسینی با اشاره به حمله پهپادی یمن به تل‌آویو که بامداد امروز صورت گرفت، بیان کرد: این عملیات با پهپاد «یافا» که به‌دست جوانان یمن ساخته شده است، قلب تل‌آویو را مورد هدف قرار داد. این پهپاد در فاصله نزدیک سفارت آمریکا فرود آمده و هشدار دیگری برای پایان تجاوزات حیوانیِ درندگان صهیونیست به مردم غزه است.

وی با بیان اینکه ایستادگی ملت غزه برای امت اسلام آبروی دیگری خلق کرده است، افزود: نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی گفته "سربازان ما روزانه در غزه کشته می‌شوند و صفحات تلویزیونی با هم می‌جنگند؛ دولت از هم پاشیده و کارآیی ندارد". ژنرال بازنشسته صهیونیستی می‌گوید "هرج و مرج کامل بر سربازان صهیونیستی در نوار غزه حاکم شده و در دست نبودن تجهیزات و خدمات لجستیکی، غذا و موارد مورد نیاز نداریم." 

خطیب موقت جمعه تهران با اشاره به برگزاری دو مرحله‌ی انتخابات ریاست جمهوری 1403 گفت: این انتخابات در اوج رقابت، سلامت و امنیت با مشارکت بیش از 55 میلیون نفر برگزار شد و جریانیات سیاسی با تمام ظرفیت در این میدان حاضر شدند. برگزاری انتخابات با هدایت رهبر معظم انقلاب، مدیریت آقای مخبر سرپرست ریاست جمهوری و انتقال قدرت از دولت سیزدهم به دولت جدید درخور تحسین است. بدانیم که این انتخابات از عوامل مهم افزایش سرمایه اجتماعی است.

ابوترابی‌فرد عنوان کرد: منافع ملی و شرایط اقتصادی کشور اقتضا دارد که همگان رفتارهای رقابتی را به رفاقت تبدیل کنند و سرمایه فکری و مدیریتی‌شان را به یاری دولت چهاردهم ببرند. رئیس‌جمهور جدید و همکاران وی نیز با برنامه‌ریزی امکان استفاده از ظرفیت عظیم کشور را فراهم کنند. رئیس‌جمهور منتخب نقشه راه خود را در مدیریت دستگاه اجرایی تبیین کرده و به‌درستی بر ضرورت تلاش برای فراهم کردن بستر اجماع نخبگان تأکید کرده است.

وی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور منتخب در فراهم کردن مسیر اجرای سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب در دولت خود، اظهار داشت: سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری جایگاه حقوقیِ وزینی در نظام جمهوری اسلامی دارد؛ این سیاست‌ها نقشه‌ی راه برای دست‌یابی به آرمان‌ها و اهداف تعریف‌شده در قانون اساسی است و چارچوب جهت‌گیری کشور را تعریف کرده است. رهبر معظم انقلاب در سال 1381 فرموده‌اند اگر سیاست‌های کلی تبیین و توزیع نشود، دچار بی‌رویه‌گی در رفتار خواهیم شد و وقتی این سیاست‌ها مشخص شد، یعنی هندسه‌ی کلی حرکت نظام در مسیر کلی معیّن شده است.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: رئیس‌جمهور منتخب گفته است که هدف دولت چهاردهم فراهم کردن تحقق سیاست‌های کلی است که سخن درستی هم هست. رهبر معظم انقلاب زمانی فرمودند که "مهم‌ترین وظیفه رهبری در قانون اساسی تنظیم این سیاست‌هاست."

ابوترابی‌فرد بیان کرد: لازم است قوای سه‌گانه و همه نهادهای کشور در چارچوب سیاست‌های کلی حرکت خود را تنظیم کنند و برنامه‌ریزی‌شان برای اجرای این سیاست‌ها باشد. لازم است نهادهای علمی و پژوهشی علل اساسی بر زمین ماندنِ برخی از این سیاست‌ها را بررسی و تبیین کنند. باید موانع اجرای این سیاست‌ها از بین برود تا دولت چهاردهم از تمامی ظرفیت‌ها برای اجرای این سیاست‌ها استفاده کند.

انتهای پیام/