تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3723732
شناسه : 3723732
تاریخ :
پیام جهانی امام حسین (ع) الگوی آزادگان عالم است اقتصاد ایران: امام جمعه دشتستان گفت: در برهه کنونی پیام جهانی امام حسین(ع) که الگوی آزادگان عالم است بیش از پیش در جهان تبلور پیدا کرده و وجدان های مردم دنیا را در دفاع از مظلوم بیدار کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های این هفته نماز جمعه برازجان با اشاره به نقش اسیران کربلا در نهضت حسینی اظهار داشت: حوادث گوناگون بعد از عاشورا در واقع قیام زینبی است و حرکت عظیم زینب کبریٰ (س) در درجه اوّل، و امام سجّاد (ع) و بقیّه‌ی زنان باعظمت آل‌الله در این دورانِ یکی دو ماهه‌ی بعد از آن، یک قیام به معنای حقیقی کلمه است.

امام جمعه دشتستان با بیان اینکه اسیران کربلا کارهای بزرگی را انجام دادند و کربلا و شهادت اباعبدالله را ماندگار و تثبیت کردند، افزود: اگر حضرت زینب کبریٰ (سلام الله علیها) و امام سجّاد (صلوات الله علیه) در طول روزهای اسارت، چه در همان عصر عاشورا در کربلا؛ و چه در روزهای بعد، در کوفه، در راه شام و کوفه، در خودِ شام، بعد در آمدن به کربلا و زیارت، در رفتن به مدینه، و در طول سال‌های متمادی که این بزرگواران زنده ماندند مجاهدت نکرده بودند، نگفته و تبیین نکرده بودند، حقایق را افشا نمی‌کردند، حقیقت فلسفه عاشورا را و هدف حسین‌بن‌علی (ع) و ظلم دشمن را بیان نکرده بودند، واقعه‌ی عاشورا تا امروز جوشان و زنده و مشتعل باقی نمی‌ماند.

امام جمعه دشتستان با بیان اینکه پیام جهانی امام حسین (ع) الگوی آزادگان عالم است، یادآور شد: در حوادث چند ماه گذشته جنایات بی مانند صهیونیست‌ها در کشتار وحشیانه مردم بی دفاع و کودکان وزنان بی گناه غزه علاوه بر اینکه یک بار دیگر صحنه‌های عاشورایی و روضه‌های سوزناک واقعه کربلا را برای همه زنده کرد، پیام جهانی امام حسین (ع) که الگوی آزادگان عالم است بیش از پیش در جهان تبلور پیدا کرده و وجدان‌های مردم دنیا را در دفاع از مظلوم بیدار کرده است.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) به ما آموختند که برای اقامه دین خدا و مقابله با ظلم باید همیشه آماده بود و همه داشته‌ها را به میدان آورد.

امام جمعه دشتستان خاطرنشان کرد: سیرت سیاسی حضرت امام حسین علیه السلام نه تنها برای انقلاب اسلامی و ملت ایران بلکه برای مردم عالم ازجمله محور مقاومت و ملت فلسطین به رغم میل استکبار الگو و سرمشق شده است.

حجت الاسلام مصلح اضافه کرد: مصادف شدن ایام محرم و عزاداری برای اباعبدالله با تشدید جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کشتار مردم مظلوم فلسطین ضرورت تبیین معارف حسینی برای مقابله با مستکبران به عنوان الگوی مبارزه، بیش از پیش احساس می‌شود.

تاکید بر اتحاد و همدلی برای خدمت

وی با تاکید بر اتحاد و همدلی برای خدمت به مردم بیان کرد: چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در سلامت و امنیت برگزار شد و منتخب ملت پس از پیمودن فرآیندهای قانونی به نهاد ریاست جمهوری می‌رود تا برنامه‌ها و وعده‌هایش برای بهبود اوضاع کشور را به مرحله اجرا برساند.

حجت الاسلام مصلح گفت: نکته حائز اهمیت، در پیام‌های کتبی و شفاهی تبریک به رئیس جمهور منتخب، عزم افراد و نهادهای مختلف برای همکاری با دولت جدید است تا بدین‌ترتیب موانع موجود از سر راه کنار رفته و ظرفیت‌های قابل‌ملاحظه‌ای که در کشور وجود دارد، برای آسایش و افزایش رضایتمندی مردم بسیج شود.

امام جمعه دشتستان اضافه کرد: این مطالبه جدی در پیام رهبر انقلاب که به مناسبت انتخاب رئیس‌جمهور صادر شده بود نیز طرح‌شده و ایشان فرموده بودند: «اکنون ملت ایران رئیس‌جمهور خود را انتخاب کرده است، اینجانب با تبریک به ملت، رئیس‌جمهور منتخب و همه فعالان این صحنه حساس، مخصوصاً جوانان پرشور ستادهای انتخاباتی نامزدها، همگان را به همکاری و نیک‌اندیشی برای پیشرفت و عزت روزافزون کشور توصیه می کنم‌، شایسته است رفتارهای رقابتی دوران انتخابات به هنجارهای رفاقتی تبدیل شود و هر کس در حد توان خود برای آبادانی مادی و معنوی کشور تلاش کند.»

امام جمعه دشتستان بیان کرد: توجه به این مهم در پیام‌ها دیده می‌شود و لازم است تا زمینه همکاری متقابل بین قوای سه‌گانه و کارگزاران بیش از پیش افزایش یافته تا مردم نیز در سایه این فضای حمایتی به یک شرایط مطلوب در حوزه‌های مختلف زندگی دست پیدا کنند.