تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3723683
شناسه : 3723683
تاریخ :
صدور ۱۰ بخشنامه جهش تولید در حوزه فرآورده‌های طبیعی اقتصاد ایران: مدیرکل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، از صدور ۱۰ بخشنامه جهش تولید در اداره کل فرآورده‌های طبیعی و مکمل خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا رستمی گفت: در چهار ماه اخیر حرکت ما بیشتر به سمت همگرایی، همفکری، توسعه ارتباطات و تبیین رویکردهای جدید اداره کل بوده است.

وی با بیان اینکه در طول این مدت سعی کردیم سه رویکرد اساسی ساختارسازی، فرایند سازی و نفرسازی (پرسنل سازی) را مد نظر داشته باشیم، افزود: در همین راستا و در جهت فرایندسازی، اقدامات لازم برای اخذ استانداردهای ایزو ۹۰۰۱ و ایجاد الزامات آن انجام شده و با ادامه این مسیر، این استاندارد طی چند ماه دیگر اخذ می‌شود.

رستمی با اشاره به فرم مخصوص ایجاد شده برای مجوز صادرات، تخصیص ارز و نظایر آن گفت: در مسائل مختلف تسهیل‌گری تولید، اصلاح فرایندهایی را در نظر گرفتیم؛ به عنوان مثال در این راستا اعتبار پروانه‌های ساخت را از دو سال به چهار سال رساندیم و همچنین تمدید پروانه‌های ثبت را از کمیسیون معاف کردیم.

وی با تاکید بر لزوم تغییر نگاه سنتی و سیستم ارجاع‌دهنده به سیستمی مدرن، رو به جلو و تمام کننده، افزود: تلاش‌های ما نیز در همین راستاست و تفویض تمدید پروانه‌ها به دانشگاه‌ها و تمدید پروانه تأسیس بدون نیاز به کمیسیون و دیگر موارد نیز در همین راستا انجام شده است.

مدیرکل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو همچنین به صدور ۱۰ بخشنامه جهش تولید در اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل اشاره کرد و گفت: به عنوان اولین اداره کل در سازمان، پیش نویس دستورالعمل‌هایمان را یک ماه قبل از ابلاغ روی سایت منتشر می‌کنیم. به این ترتیب در راستای اصول حاکمیت خوب، در طول این چند ماه بیش از ۴۰ پیش نویس را در سایت منتشر کرده‌ایم.

وی همچنین گفت: به زودی به منظور پاسخگویی به سوالات «چت بات هوشمند» را خواهیم داشت.