تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3723679
شناسه : 3723679
تاریخ :
پوشش واکسیناسیون سرخک در همدان بالاتر از میانگین کشوری است اقتصاد ایران: همدان-کارشناس برنامه واکسیناسیون معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: پوشش واکسیناسیون mmr که مخفف واکسن سرخک، اوریون و سرخه است، در استان همدان بالاتر از میانگین کشوری است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد هاشمی با بیان اینکه استان همدان از نظر پوشش واکسیناسیون mmr، در وضعیت خوبی به سر می‌برد، اظهار داشت: عدد پیش‌بینی برای کشور ۹۵ درصد است، اما پوشش استانی ما در سال گذشته بالای ۹۹ درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه پارسال پوشش واکسیناسیون mmr برای کودکان یک سال ۱۰۰ درصد بوده است، گفت: برای ۱۸ ماهگی هم ۹۹.۶ درصد کودکان را پوشش دادیم.

کارشناس برنامه واکسیناسیون استان همدان با بیان اینکه سرخک یک بیماری ویروسی و خطرناک است که با علائمی مانند تب، ظهور بثورات غیر تاولی، سرفه و آبریزش بینی بروز می‌کند، اظهار داشت: این بیماری در کمین همه سنین است اما بیشترین درگیری مربوط به کودکان کمتر از دو سال است.

هاشمی با اشاره به اینکه واکسن سرخک، سرخجه و اوریون در دو نوبت برای کودکان ۱۲ ماهه و ۱۸ ماهگی تزریق می‌شود، تصریح کرد: اگرچه این واکسن عوارض خاصی ندارد اما ممکن است تا ۷۲ ساعت سبب بالا رفتن دمای بدن کودک و تب شود.

وی با تاکید بر اینکه کودکانی که به تخم‌مرغ حساسیت دارند باید پیش از تزریق واکسن به کارشناسان بهداشتی اطلاع دهند، گفت: کودکانی هم که دچار بیماری فعال و تب بالا هستند باید پیش از تزریق واکسن اطلاع دهند.

کارشناس برنامه واکسیناسیون استان همدان افزود: پس از تزریق واکسن باید در محل تزریق کمپرس آب سرد قرار دهند و ۲۴ ساعت بعدی را کمپرس گرم بگذارند.

هاشمی با بیان اینکه راه‌های انتقال سرخک از طریق تنفسی و فرد به فرد است، گفت: زمان ورود ویروس به بدن تا بروز علائم ۱۰ تا ۱۴ روز بوده و چهار روز پیش از بروز بثورات نیز حجم ویروس به اوج خود می‌رسد.