تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3723610
شناسه : 3723610
تاریخ :
شورای نگهبان از اسلامیت و جمهوریت نظام دفاع می‌کند اقتصاد ایران: نماینده مجلس یازدهم گفت: شورای نگهبان طی ۴۳ سال گذشته در ایجاد قوانین راه‌گشا و ارتقای کیفیت قانون‌گذاری در کشور نقش اساسی و اثرگذاری مثبت داشته و بر اساس اصول ۹۱ و ۹۳ قانون اساسی توأمان از جمهوریت و اسلامیت نظام پاسداری و حراست کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار سیاسی -

محسن پیرهادی عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، گفت: شورای نگهبان نهادی برآمده از انقلاب اسلامی است که با هدف حراست از حق مردم و صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی تأسیس و نقش بی‌بدیلی در پاسداری از قانون اساسی به‌عنوان میثاق ملت و حاکمیت ایفا می‌کند.

وی افزود: شورای نگهبان طی 43 سال گذشته در ایجاد قوانین راه‌گشا و ارتقای کیفیت قانون‌گذاری در کشور نقش اساسی و اثرگذاری مثبت داشته و بر اساس اصول 91 و 93 قانون اساسی توأمان از جمهوریت و اسلامیت نظام پاسداری و حراست کرده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس سابق گفت: نظارت شورای نگهبان بر مصوبات مجلس شورای اسلامی از دو منظر تطبیق با قانون اساسی و شرع صورت می‌گیرد و در کنار این رویکرد نظارتی، دانش فقهی و حقوقی فقها و حقوقدانان شورا نیز تقویت و ارتقای کیفیت قانون‌گذاری در کشور شده است.

پیرهادی با بیان اینکه تجربه بیش از چهار دهه‌ای شورای نگهبان در بحث قانون‌گذاری کارشناسان شورای نگهبان را به یک بازوی مشورتی قوی برای مجلس شورای اسلامی بدل کرده است، خاطر نشان کرد: کارشناسان شورای نگهبان به‌دلیل استمرار حضور و نگاه تخصصی‌شان به مبحث قانون‌گذاری در نشست‌های کمیسیون‌ها تخصصی مجلس نقش مشورتی و تخصصی قابل توجهی ایفا می‌کنند و اشراف‌شان به مباحث قانون اساسی، مباحث و موضوعات شرعی و حتی تسلط‌شان بر ادبیات قانون گذاری در پیشبرد مباحث و مسائل حوزه قانون‌گذاری موثر بوده است.

انتهای پیام/