تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3723586
شناسه : 3723586
تاریخ :
پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید ارسال عکس بدون افت کیفیت با RCS را ممکن می‌کند اقتصاد ایران: گوگل برای ارتقای کیفیت تصاویر ارسالی ازطریق RCS به‌فکر ایجاد تنظیمات جدیدی جهت فشرده‌سازی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

با پیشرفت تکنولوژی نحوه‌ی پیام‌رسانی نیز دستخوش تغییراتی شده و با به‌کارگیری استاندارد RCS (Rich Communication Services به معنی خدمات ارتباطی پیشرفته)‌ ممکن است رویای پیام‌رسانی باکیفیت در پلتفرم‌ها به واقعیت تبدیل شود. با این‌حال سر راه هر پیشرفتی موانعی نیز وجود دارد.

گوگل مسیجز اخیراً دچار مشکلاتی برای ارسال عکس ازطریق RCS شده بود؛ اما به‌نظر می‌رسد گوگل قصد دارد قابلیت ارسال عکس با RCS را بهبود ببخشد. یکی از نقاط قوت استاندارد RCS پشتیبانی از فایل‌‌های با حجم بالا است. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد تصاویر را به‌راحتی و با کیفیت بالا به‌اشتراک بگذارند؛ این واقعیتی است که در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید به‌چشم نمی‌خورد.

براساس گزارش Android Authority، به‌نظر می‌رسد گوگل قصد دارد مشکلات قبلی را برطرف کرده و تحولی در نحوه‌ی انتقال تصاویر ایجاد کند. گوگل علاوه‌بر تنظیمات ارسال سریع و معمولی که باعث کاهش کیفیت می‌شوند، تنظیمات جدیدی را برای ارسال ازطریق RCS درنظرگرفته است. گوگل مسیجز احتمالاً تنظیمات جدید را برای فشرده‌سازی و تغییر اندازه‌ی تصاویر جهت ارسال ازطریق RCS در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

تنظیمات فشرده‌سازی و ارسال تصاویر در گوگل مسیجز
Android Authority

اکثر کاربران اندروید ازطریق گوگل مسیجز به RCS دسترسی دارند و این اپلیکیشن اندازه‌ی تصاویر را به‌شدت تغییر داده و آن‌ها را مجدد فشرده می‌کند. به‌عنوان مثال یک عکس ۵۰ مگاپیکسلی با حجم ۶ مگابایت را به یک عکس ۱٫۹ مگاپیکسلی با حجم ۱۴۷ کیلوبایت تبدیل می‌کند.

پیام‌رسان پیش‌فرض گوشی‌ سامسونگ برخلاف گوگل مسیجز از ارسال عکس در حجم اصلی پشتیبانی می‌کند. اپل نیز در گوشی آیفون، تصاویر را مجدد فشرده می‌کند ولی کیفیت و وضوح تصویر را بدون تغییر حفظ می‌کند.

مقالات مرتبط
  • پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید سرانجام به هوش مصنوعی مجهز شد
  • قابلیت جالب و بسیار کاربردی پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید لو رفت

گوگل، گزینه‌ی ارسال سریع‌تر تصاویر (Send photos faster) را ایجاد کرده که به کاربران امکان می‌دهد میزان تغییر حجم تصاویر را تعیین کنند؛ با این‌حال تأثیر بسیار کمی دارد و کیفیت عکس بسیار کاهش می‌یابد.

با اجرایی‌شدن تنظیمات و سیستم جدید، کاربران می‌توانند حتی با کم‌کیفیت‌ترین فشرده‌سازی‌‌ها ازطریق RCS به بهترین کیفیتی که گوگل مسیجز پیش‌تر در اختیار آن‌ها قرار می‌‌‌داد، دست یابند.