تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3723568
شناسه : 3723568
تاریخ :
لزوم نگاه فراجناحی رئیس‌جمهور در تعیین اعضای کابینه اقتصاد ایران: نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: قطعاً رئیس‌جمهور باید در انتخاب اعضای کابینه خود به تخصص، تعهد و تلاش آن فرد برای رفع مشکلات مردم توجه کند و نباید به جناح و حزب آن فرد توجه شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره الزاماتی که باید در معرفی اعضای کابینه چهاردهم به مجلس رعایت شود، اظهار کرد: تاکید بنده بر این است که باید افراد معتقد به مبانی انقلاب اسلامی و پاکدست به عنوان اعضای پیشنهادی کابینه دولت چهاردهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شوند.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور افرادی را برای دولت خود انتخاب کند که حاضر باشند وقت خود را به صورت تمام و کمال صرف کار و خدمت به مردم کنند. باید گزینه‌های پیشنهادی کابینه توانمندی و تخصص لازم را در حوزه کاری خود داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم نگاه فراجناحی رئیس‌جمهور در تعیین اعضای کابینه، گفت: قطعاً رئیس‌جمهور باید در انتخاب اعضای کابینه خود به تخصص، تعهد و تلاش آن فرد برای رفع مشکلات مردم توجه کند و نباید به جناح و حزب آن فرد توجه شود.

حاجی‌دلیگانی تاکید کرد: مسئله مهم آن است افرادی که به عنوان اعضای کابینه دولت چهاردهم به مجلس معرفی می‌شوند، باید به مبانی انقلاب اسلامی اعتقاد و التزام عملی داشته باشند که در این صورت هیچ اهمیتی ندارد که آن فرد به چه جناح و حزب سیاسی وابسته باشد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس‌جمهور نباید افراد را با نگاه به حزب و جناح آنان به عنوان اعضای کابینه انتخاب کند و باید به توانمندی‌ها، سوابق و تخصص آن افراد توجه شود.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور باید در انتخاب اعضای کابینه از نظرات مشورتی کارشناسان و متخصصان بهره بگیرد، گفت: اگر افراد متخصص، متعهد و کاربلد برای کابینه چهاردهم معرفی شوند، می‌توانند بدنه عظیم دولت را به فعالیت وادارند.