تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3723562
شناسه : 3723562
تاریخ :
قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۴/۲۹ |برنت ۸۴ دلار و ۷۴ سنت شد اقتصاد ایران: قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۷ سنت معادل ۰.۴۳ درصد کاهش به ۸۴ دلار و ۷۴ سنت رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات روز جمعه تغییر چندانی نداشته است. سرمایه‌گذاران با نشانه‌های مختلفی از تقاضا برای نفت خام دست و پنجه نرم می‌کنند. به نظر می‌رسد نگرانی در مورد کند شدن رشد اقتصاد در آمریکا با افزایش انتظار کاهش زود هنگام نرخ بهره فدرال رزرو در تضاد است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 37 سنت معادل 0.43 درصد کاهش به 84 دلار و 74 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترنتی آمریکا هم با 50 سنت معادل 0.60 درصد کاهش 82 دلار و 32 سنت معامله می‌شود.
تعداد آمریکایی‌هایی که در هفته گذشته تقاضا برای مزایای بیکاری را پر کردند بیش از حد انتظار افزایش داشته است. تقاضا برای مزایای بیکاری دولت 20 هزار نفر در هفته منتهی به اول ژوئیه افزایش یافته و به 243 هزار رسیده است.
این اطلاعات احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره را بالا برده که می‌تواند تقاضا برای نفت را افزایش دهد.


مقامات فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه اعلام کردند با توجه به بهبود شاخص تورم و متعادل شدن بازار کار، بانک مرکزی آمریکا احتمالاً نرخ بهره را اولین بار در ماه سپتامبر پایین می‌آورد.
اما برخی مقامات آمریکا می‌گویند آهسته شدن روند رشد اقتصاد احتمالاً تقاضا برای نفت را کاهش می‌دهد. با وجود اینکه اطلاعات دولتی آمریکا در روز چهارشنبه حاکی از کاهش 4.9 میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت این کشور در هفته گذشته بوده، اما تقاضای پایین برای بنزین در این کشور مانع افزایش قیمت نفت می‌شود.
رشد اقتصاد چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت خام دنیا هم بر قیمت نفت تاثیر گذاشته است.
از طرف دیگر، بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشته و هیچ سرنخی در مورد اقدام بعدی نداده است. این بانک اعلام کرده فشار قیمت‌ها همچنان بالا خواهد بود و تورم در سال آینده میلادی هم بیشتر از هدف تعیین شده است.
طبق گفته برخی منابع اوپک پلاس، اجلاس وزارتی این ائتلاف قرار است در اوایل ماه اوت برگزار شود. اما انتظار نمی‌رود سیاست‌های تولید تغییری داشته باشد. این ائتلاف در آخرین اجلاس خود تصمیم گرفت از ماه اکتبر به تدریج تولید را افزایش دهد.
انتهای پیام/28