تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3723549
شناسه : 3723549
تاریخ :
بندر فریدونکنار نیازمندحمایت ویژه/ پل ولیعصر ۲۰ سال نیمه کاره است اقتصاد ایران: فریدنکنار - امام جمعه فریدنکنار گفت: بندر فریدونکنار از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و نیازمند نگاه جدی و ویژه برای توسعه است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین تقی پور پنجشنبه شب در دیدار با استاندار مازندران با اشاره به مسائل و مشکلات این شهرستان اظهار کرد: بندر فریدونکنار باتوجه به اینکه از ظرفیت بالایی برخوردار بوده نیازمند نگاه جدی و ویژه است تا استقلال خود را داشته باشد اما متأسفانه تاکنون این اتفاق صورت نگرفت.

وی با اشاره به اختلافاتی که بین بندر و شهرداری وجود دارد، خاطرنشان کرد: بین بندر و شهرداری برخی حقوق‌ها باید رعایت شود که این امر هم نیازمند چاره‌اندیشی و ورود مسئولان استانی است.

امام جمعه فریدونکنار با بیان مشکلات کمربندی، تصریح کرد: در سمت کمربندی شرقی یک پلی برای روستاهای سوته زده بودند که کلاً رها شده و فکری برای آن نمی‌کنند.

تقی‌پور درخصوص پل کمربندی ولیعصر گفت: این پل که بیش از ۲۰ سال از عمر آن گذشته هنوز متأسفانه به بهره‌برداری نرسیده و در ابتدا پروژه متعلق به توسعه و زیرساخت بوده اما سپس مسئولیت آن به اداره کل راه و شهرسازی واگذار شده و درحالی که سال گذشته نزدیک به افتتاح بود اما دیواره آن ریزش کرد و اقدام به نیل‌گذاری کردند و تعدادی از آن مانده و آن طور که گزارش‌ها به ما رسیده با پیمانکار قبلی قطع رابطه شده و پیمانکار جدید در مناقصه است که از شما می‌خواهیم سریع‌تر نسبت به این پروژه تعیین تکلیف شود.

وی افزود: زباله فریدونکنار یک چالش اساسی این شهر و از دغدغه‌های شورای شهر و شهرداری است که نیاز به کمک استانی دارد تا به جای انتقال آن به یک استان دیگر در سایت شهرهای همجوار تخلیه شود تا از نظر فاصله زمانی و مکانی و هزینه‌ها صرفه‌جویی شود.

امام جمعه فریدونکنار نسبت به دغدغه و مشکلات کشاورزان نیز یادآور شد: کشاورزان فریدونکناری نسبت به تهیه کود کشاورزی بسیار دچار مشکل هستند که این امر باید توسط شخص استاندار و مسئولان استانی پیگیری شود.

تقی‌پور با بیان اینکه فریدونکنار یک شهرستان کمتر توسعه‌یافته از نظر وزارت کشور است، خاطرنشان کرد: درحالی که خطه مبارک فریدونکنار برگ زرینی در دفاع از انقلاب و اسلام برای خود دارد اما مظلوم واقع شده است.