تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3723507
شناسه : 3723507
تاریخ :
۲جلد دانشنامه نقش زنان آذربایجان‌غربی در دفاع مقدس منتشر شد اقتصاد ایران: ارومیه- مسئول نشر آثار مشارکت زنان آذربایجان‌غربی در دوران دفاع مقدس گفت: ۲ جلد از نخستین دانشنامه نقش زنان در آن دوران منتشر شده و در اختیار عموم قرار دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، لیلا سپهری در این زمینه افزود: «پشتیبانان» و «نقش زنان اهل قلم در دفاع مقدس آذربایجان غربی» ۲ جلد از دانشنامه نقش زنان استان در دفاع مقدس هستند که شهروندان می‌توانند آنها را از کتابخانه های معتبر خریداری کرده و مطالعه کنند.

وی اظهار کرد: این دانشنامه در پنج فصل است و هر فصل شامل پنج جلد کتاب است که شامل پشتیبانان، زنان شهیده، همسران و مادران شهدا و جانبازان، نقش زنان به روایت آمار و نقش زنان اهل قلم در دفاع مقدس است.

مسئول نشر آثار مشارکت زنان در دفاع مقدس آذربایجان غربی اظهارکرد: صلبی ناز رستمی، حمیده محدثی، رقیه سپهری، محمدی، صالحیان و لیلا سپهری از جمله نویسندگان، تهیه کنندگان و گردآوری کنندگان دانشنامه نقش زنان در دفاع مقدس آذربایجان غربی هستند.

سپهری ادامه داد: همچنین فصل «روایت آمار» دانشنامه نقش زنان در دفاع مقدس آذربایجان غربی هم تمام شده و در حال ویرایش و آماده شدن برای چاپ است.

وی گفت: با توجه به اینکه اکثر عملیات‌ها و وقایع جنگ، تنها از طرف آقایان گفته شده و به نقش زنان با توجه به اینکه آذربایجان غربی سومین استان کشور از نظر داشتن زنان شهیده است، کمتر پرداخت شده بر همین اساس اقدام به تدوین این دانشنامه شد.

مسئول نشر آثار مشارکت زنان آذربایجان‌غربی در دوران دفاع مقدس افزود: دانشنامه فوق، شامل فعالیت‌های زنان در دوران جنگ و در پشت جبهه و چه بسا در خط مقدم بوده و همچنین به روایت امدادگری‌ها و کمک‌های آنها به رزمندگان می‌پردازد.

سپهری افزود: در این دانشنامه نام، عکس، مادرانی که چند شهید داشتند، مادران شهدا، زنان رزمنده و همسران شهدا و جانبازان آورده شده است و می‌توان گفت منبع دقیق و کاملی برای پژوهش و تحقیق است.

وی ادامه داد: هدف این است پس از سال‌ها و قرن‌ها نام، یاد و رشادت‌های زنانی که دوشادوش مردان در هشت سال جنگ تحمیلی در آذربایجان غربی مبارزه کردند، فراموش نشود.

مسئول نشر آثار مشارکت زنان آذربایجان‌غربی در دوران دفاع مقدس افزود: همچنین به نام، عکس و مبارزه زنان قربانی تروریسم در دانشنامه نقش زنان در دفاع مقدس آذربایجان غربی پرداخته شده است.

سپهری افزود: شناسایی زنان مبارز دوران دفاع مقدس در این مجموعه ادامه دارد و افرادی که معرفی می‌شوند و یا اطلاعاتی در مورد برخی زنان فعال دوران دفاع مقدس می‌دهند، می‌توانند ارائه دهند تا بررسی و در کتاب‌های آتی منتشر شود .۲ جلد دانشنامه نقش زنان آذربایجان‌غربی در دفاع مقدس منتشر شد.